۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۲۲۱۷۳
امام جمعه تبریز:

تعامل میان رسانه‌های ایران و آذربایجان گسترش یابد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: تعامل میان رسانه‌های ایران و جمهوری آذربایجان منجر به ارتقای آگاهی میان دو ملت نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان اسلام می شود.
دیدار رسانه های آذری با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار نمایندگان رسانه های دولتی و خصوصی کشور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و اجتماعی میان دو کشور ایران و آذربایجان ضرورت همگرایی و تعامل هر چه بیشتر را نشان می دهد.

وی با تأکید بر این‌که تمامی مناسبات سیاسی اجتماعی و سیاسی ایران با جمهوری آذربایجان بر پایه اعتماد بوده است، خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان در منطقه نگران کننده است؛ متأسفانه برخی مستکبران بین‌المللی سعی دارند میان دو کشور تفرقه افکنی کنند.

امام جمعه تبریز از دولتمردان جمهوری آذربایجان خواست تا نسبت به توطئه های دشمنان آگاه باشند و تصریح کرد: رژیم صهیوینستی خط قرمز کشورهای اسلامی است و از جمهوری آذربابجان می خواهیم هیچ اقدامی در خصوص ایجاد روابط با اسرائیل را قبول نکند، تأسیس سفارت جمهوری آذربایجان در تلاویو غیرقابل قبول است.

وی با بیان این‌که تعامل میان رسانه‌های ایران و جمهوری آذربایجان منجر به ارتقای آگاهی میان دو ملت نسبت به نقشه‌های شوم دشمنان اسلام می شود، گفت: مقابله با تفرقه افکنی های دشمنان تنها بخشی از مزایای همگرایی رسانه‌های دو کشور است که بایستی به صورت جدی پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که رسانه‌ها می توانند دو دولت و دو ملت را به هم بیشتر نزدیک کنند، افزود: تقویت و توسعه مناسبات مشترک فرهنگی و دینی از دیگر ثمرات تعامل میان رسانه های دو کشور است، ضمن این‌که تبریز در سال 2018 و باکو در سال 2019 پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: انتخاب تبریز و باکو به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام اتفاقی بسیار مبارک و ارزشمند است، چراکه این دو شهر اشتراکات تاریخی بسیاری با یکدیگر دارند و تجربه تبریز در سال میلادی آینده می تواند در اختیار مسؤولان دولت باکو قرار گیرد.

همچنین در ادامه این دیدار که با حضور مسؤول نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمال غرب همراه بود، نمایندگان هر یک از رسانه‌های دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از سفر به تبریز، به نکته نظرات خود پرداختند./935/پ۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات