۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۲۲۰۵۴
واعظی در گفت وگو با خبرنگاران:

بنای دولت ارتباط نزدیکتر با حوزه و مراجع است/ دولت حتما به توصیه های مراجع ترتیب اثر می‌دهد

رییس دفتر رییس جمهور از توجه جدی دولت برای ارتباط با مراجع و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم خبر داد.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور امروز پس از دیدار با مراجع تقلید و پایان سفر خود به شهر مقدس قم در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی دولت به مراجع تقلید گفت: جناب آقای دکتر روحانی در آستانه آغاز دولت دوازدهم علاقه مند بودند سیاست هایی که اتخاذ کردند و برنامه هایی که برای 4 سال آینده دارند را به استحضار مراجع بزرگوار رسانده شود.

وی افزود: برنامه های دولت باید به مراجع رسانده شود تا نظرات و راهنمایی هایی که دارند به وسیله بنده منتقل شود تا برای برنامه ها لحاظ شود، خوشبختانه از دیروز بعد از ظهر که بنده به قم آمدم ملاقات های بسیار خوبی را داشتم و دیشب هم جلسه ای با تعدادی از فضلای حوزه علمیه قم داشتیم که نکات بسیار خوبی در آن جلسه مطرح شد.

واعظی با بیان این که بنای دولت بر این است که ارتباط با مراجع و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ارتباط نزدیک تری باشد، اظهار داشت: در صدد هستیم که از نظرات حوزویان استفاده شود و ارتباطی دوسویه شکل گیرد.

وی ادامه داد: این ارتباط باید به گونه ای باشد که بتوانیم در برخی از فعالیت ها و تصمیم ها نظرات حوزه علمیه و حوزویان را داشته باشیم و استفاده کنیم، خوشبختانه در همه ملاقات ها شاهد این بودم که مراجع تقلید با دقت مسائل جامعه و دولت را رصد می کنند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان این که نکات بسیار خوبی در دیدار مراجع مطرح شد که حتما آن ها را به آقای رییس جمهور منتقل خواهم کرد، ابراز داشت: قرار گذاشیم که این ارتباط استمرار پیدا کند، قطعا دولتی هستیم که باید به نظراتی که بزرگان و مراجع دارند متکی باشیم.

وی عنوان کرد: دولت دوازدهم تحت مطالبات رهبر معظم انقلاب بنای جدی دارد با  حمایت همه جانبه و با همکاری نزدیک سران سه قوه و قوای سه گانه و همچنین نهادهای انقلابی و همه ارگان ها مانند سپاه و بسیج دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلاتی که مردم در عرصه های گوناگون دارند را حل کنیم.

واعظی خاطرنشان کرد: بنده بسیار امیدوار و خوشبین هستم فضای بسیار خوبی که بعد از انتخابات در کشور به وجود آمده فضای همدلی و آرام است و در این فضا می توانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم، مردم مستحق این هستند که بیشتر کار کرده و مشکلات آن ها را در زمینه معیشت و اشتغال حل کنیم.

وی با اشاره به مهم ترین نکات مطرح شده از سوی مراجع اضافه کرد: از جمله مسائلی که مراجع اشاره داشتند این است که ما توجه بیشتری به دین مردم داشته باشیم، این یکی از نکات بسیار مهم است که رییس جمهور در مصاحبه سه شنبه شب خود بخش قابل توجهی از صحبت خود را به این امر اختصاص داد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: همچنین مراجع تقلید درباره معیشت مردم و ارتباط نزدیک کارگزاران دولت با مردم مطالبی را بیان کردند و نکات خوبی بود که برای دولت آموزنده محسوب می شود، دولت حتما به نکاتی که مراجع فرمودند ترتیب اثر می دهد و دنبال خواهد کرد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات