۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۲۰۹۳۱
هویت طلبگی(۱۳)

آیت الله نکونام: تهذیب و تلاش علمی سرلوحه کار طلاب باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهمیت به وقت، تهذیب و تلاش علمی را برای طلاب ضروری دانست و بر ضرورت استفاده از فرصت ناب جوانی در مسیر طلبگی تأکید کرد.
آیت الله علی نکونام

آیت الله علی نکونام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه به بیان توصیه هایی به طلاب در جهت کشف هویت واقعی طلبگی بویژه برای طلاب جوان و تازه وارد به حوزه پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که طلاب همیشه باید مدنظر داشته باشند تنظیم وقت است، به این معنا که طلبه به گونه ای برنامه ریزی کند که بیشترین استفاده را از زمان داشته باشد، چراکه هر مقدار از عمر انسان که گذشت، قابل بازگشت نیست.

وی با اشاره به روایتی در جهت اهمیت به زمان و وقت، خاطرنشان کرد: زمان هر روز با انسان گفت‌وگو می کند؛ در حدیثی گهربار وارد شده است که «هر روزی که خورشید طلوع می کند آن روز خطاب به انسان می گوید من یک روز جدید هستم که در گذشته مرا ندیدی و در آینده هم نخواهی دید پس تلاش کن در من کارهای خوب انجام دهی تا در روز قیامت به نفع تو شهادت بدهم».

آیت الله نکونام ادامه داد: بویژه طلابی که در فصل جوانی هستند باید به این مسأله توجه کافی داشته باشند، چراکه علاوه بر بیان اهمیت وقت و زمان در روایات، بر مسأله رسیدگی به جوانی نیز تأکید زیادی شده است.

وی در بیان توصیه دیگری به طلاب در جهت شناخت هویت واقعی خود، خاطرنشان کرد: تلاش برای تحصیل علوم از مسائل ضروری هر روز طلاب است، این که در کنار توجه به عدم اتلاف وقت از سعی و کوشش برای فهم دروس و متون غفلت نکنند و با اساتید خود همراه باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اخلاق و تهذیب را از ضروریات دیگر مسیر طلبگی دانست و یادآور شد: طلبه باید سعی کند همواره همزمان با تحصیل در حوزه و تا پایان عمر، خود را مهذب کرده و از خواسته های شرع مقدس تبعیت کند و در یک کلام تلاش کند آنچه مرضی خدا و امام زمان(عج) است، حاصل شود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات