۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۲۰۷۳۶

«مدگرایی» سد راه تحقق اقتصاد مقاومتی

کارشناس دینی با اشاره به اینکه مدگرایی آثار مخرب فراوانی در پی دارد، گفت: تحقق این مهم آسیب بزرگی به اقتصاد کشور وارد می کند و جلوی رواج اقتصاد مقاومتی را می گیرد.
مدگرایی

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان تعریفی از مدگرایی عنوان داشت: مدگرایی منفی چیزی بیش از مصرف خارج از حد نیاز است.

وی با اشاره به تلاش غربی ها در جهت ضربه زدن به فرهنگ و باور جوانان افزود: گرایش جوانان به مدگرایی از جمله توطئه های فرهنگی غربی ها در جبهه جنگ نرم است.

امام جمعه زاغه با اشاره به فعالیت و گسترش شبکه های ماهواره ای و مجازی اظهار داشت: این شبکه ها با برنامه ریزی به دنبال سرگرم کردن مردم به ویژه جوانان به مسائل فرعی و دور شدن از باور و اعتقادات اصلی هستند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی ادامه داد: راه مقابله با این توطئه ها آگاه سازی نسل جوان است.

حجت الاسلام زینی وندیان در ادامه با بیان اینکه مدگرایی حد و اندازه ندارد، عنوان داشت: مدگرایی افراطی بر جامعه ما آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تحمیل می کند.

مدگرایی تفکری وارداتی است

امام جمعه زاغه با اشاره به اینکه مدگرایی جلوی تحقق اقتصاد مقاومتی را می گیرد و ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می کند، ادامه داد: در این راستا با فرهنگ سازی باید جلوی رواج این تفکر وارداتی گرفته شود.

حجت الاسلام زینی وندیان خاطرنشان کرد: با تبیین و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی باید جلوی هجمه های فرهنگی دشمن گرفته شود و با ارتقای باورهای دینی و اعتقادی جوانان دسیسه های فرهنگی را خنثی کرد./9459/ت۳۰۲/س

   

ارسال نظرات