۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۲۰۳۳۷
از سوی دبیر شورای استانی؛

مصوبات نشست شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی اعلام شد

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی به تشریح مصوبات نشست اخیر اعضای شورا در بیت امام جمعه تبریز پرداخت.
شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و دبیر شورای استانی حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح مصوبات نشست اخیر اعضای شورا پرداخت و اظهار داشت: جلسه‌ای که با حضور نماینده ولی فقیه و ریاست عالی حوزه علمیه استان همراه بود، با مصوبات مطلوبی پیگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: در این نشست که با حضور اعضای شورا و به میزبانی امام جمعه تبریز برگزار شد، بر توجه به ارتقای سطح کیفی آموزش در حوزه های علمیه استان چه در بخش خواهران و چه برادران، تأکید و مقرر شد برنامه‌ریزی منسجمی در این راستا صورت گیرد.
حجت الاسلام محمدزاده افزود: بهره‌مندی از تجربه موفق مدارس علمیه نمونه استان در بحث‌های آموزشی و پژوهشی نیز مورد تأکید قرار گرفت و قرار شد مدیریت حوزه علمیه استان در راستای ارتقای کیفی آموزش، برنامه‌ریزی هدفمند، اصولی، درازمدت و هماهنگ در تمامی مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی داشته باشد.
دبیر شورای استانی حوزه های علمیه استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بخش دیگر مباحث طرح شده در این جلسه مربوط به بررسی راهکارهای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «انقلابی بودن» و «انقلابی ماندن» حوزه های علمیه بود که برنامه های مختلفی نیز در این زمینه به تصویب رسید.
امام جمعه شبستر با بیان این‌که انقلابی بودن حوزه های علمیه منجر به نهضت ضدشاهنشاهی ملت ایران در سال 57 شد، اظهار داشت: انقلابی مانده حوزه نیز ضامن تداوم آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی ایران است، اگر حوزه های علمیه در این مسیر غفلت کنند، قطعا برنامه های شوم دشمن در این زمینه عملیاتی خواهد شد.
حجت الاسلام محمدزاده افزود: اگر انقلاب اسلامی بخواهد به عنوان یک حرکت متعالی برای ایجاد یک تمدن اسلامی در مقابل استحاله فرهنگی غرب اقدام کند؛ باید رابطه میان اسلامیت، تمدن، جامعه و دولت اسلامی را به صورت منطقی طرح کرده و در این راستا گفتمان‌سازی داشته باشد.
گفتنی است، حجج اسلام احمد مطهری اصل، سیفعلی محمدزاده، ناصر حاجی زاده، علی حاجی زاده، عبدالمجید باقری بنابی، محمدتقی پورمحمدی، علی نعمت زاده، موسی محمدی، علی انتظاری و وثوقی اعضای شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی هستند که ریاست عالی این شورا بر عهده نماینده ولی فقیه در استان است./935/ت
۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات