۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۰۲۹
رییس شورای حوزه علمیه تهران:

عالم بی اخلاق به دین ضرر می‌رساند

متولی مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت زمان برای طلاب، گفت: عمر انسان بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل حرام ترین اسراف ها، اسراف در وقت است و عالم بی عمل یا بی اخلاق قطعا به دین ضرر می‌رساند.
آیت الله رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رییس شورای عالی حوزه های علمیه  استان تهران و متولی مدرسه علمیه امام رضا(ع) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید که صبح امروز چهارشنبه در این مدرسه علمیه برگزار شد با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه، گفت: در سال جاری حدود 300 طلبه در سطوح مختلف در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: داشتن برنامه در آغاز کار و تنظیم کارنامه در انتها بسیار مهم است، حوزه امام رضا(ع) باید برنامه داشته باشد و همچنین استاد و طلبه نیز باید برنامه داشته باشند؛ زیرا بدون برنامه نمی توان انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد گفت: طلبه باید خود دلسوز خویش باشد و از سوی دیگر خود پاسخگوی خداوند باشد؛ زیرا یکی از سوال هایی که در قیامت پرسیده می شود این است که جوانی خود را چگونه سپری کردید؟ عمر انسان بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل حرام ترین اسراف ها اسراف در وقت است.

متولی مدرسه علمیه امام رضا(ع)، گفت: مبحث تهذب، اخلاق و آداب بسیار با ارزش است، عالم بی‌اخلاق قطعا به دین ضرر می رساند و فردی که مهارت فرا نگیرد کارآمد نیست.

وی با اشاره به اهمیت کارهای علمی، گفت: عمر آدمی بسیار کوتاه است، امروز با اقیانوسی از علوم اعم از کاذب و صادق مواجه بوده و با گردبادی از پرسش ها و مشکلاتی که به سمت اسلام رو می‌آورند روبرو هستیم، به طور مثال مطالعه تنها 5 درس برای طلبه درس خوان کم است و در این زمینه اگر بخواهیم وقت خویش را تلف کنیم طلبه بی سواد تربیت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه ما در جبهه جهاد هستیم، گفت: طلاب همیشه در جهاد هستند و این جهاد باید دائمی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: معتقد هستیم تمام دروس باید تخصصی شود، فقه تخصصی فقه ابواب نیست، طلبه باید مجتهد جامع  شود ولی متخصص در یک علم خاص، مانند مهندسی ژنتیک یا فضای مجازی.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ادامه داد: در این راستا حدود 30 رشته جدید نظام ساز مربوط به علوم جدید طرح کردیم که امسال تدریس 5 رشته آن را آغاز می کنیم./811/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات