۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۱۹۹۸۷
امام جمعه موقت اهواز:

زیارت حقیقی گسست از نیستی و پیوستن به حقیقتی متعالی است

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که هر کس ضریح حضرت رضا(ع) را گرفت زائر محسوب نمی شود و زائر بدایه و نهایه ای دارد، گفت: زائر یعنی کسی که از چیزی گسسته و به حقیقتی متعالی پیوسته است.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که اگر عارف به حق امام رضا(ع) هستید خداوند متعال بی حد و اندازه به شما درجات معنوی می دهد، گفت: برای اینکه بیش تر بهره برده و به درجات بالای معنوی دست پیدا کنیم باید حق زیارت را ادا کرد.

وی با بیان این که بارگاه منور رضوی حریم کسب فیض است اما بسته به معرفت افراد کیفیت درجه آنان نیز متفاوت است، تصریح کرد: معنای حقیقی زائر را به خوبی درک کنید همانطور که در قرآن آمده به معنای میل به دیگری است یعنی شخص زائر از همه چیز دل کنده و به امام رضا(ع) به عنوان واسطه های فیض الهی دل می بندد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که زائر علی بن موسی الرضا(ع) از چیزهایی دل کنده و به منبع جود و کرم دل می بندد و اگر بناست حق زیارت امام رضا را ادا کنید باید زائر را بشناسید، خاطر نشان کرد: زائر کسی نیست که در هر حالی وارد حرم امام رضا(ع) شود که برخی اینگونه تصور می کنند اما تصور صحیحی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که هر کس ضریح حضرت رضا(ع) را گرفت زائر محسوب نمی شود و زائر بدایه و نهایه ای دارد، یادآور شد: زائر یعنی کسی که از چیزی دل کنده و به چیزی دل می بندد، یعنی از چیزی گسسته و به حقیقتی متعالی تر پیوسته است تا بتواند او را واسطه دریافت فیض الهی قرار دهد.

وی با بیان این که هر کس عملیات گسستن و پیوستن را به خوبی انجام داده باشد، از همه بیش تر در زیارت لذت می برد، خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) درس تواضع به ما داده اند و باید در زیارت آنان با تاسی به سیره شان از غرور و کبر و حسادت دوری کرد، بدی ها را پشت سر گذاشت و میل به امام معصوم(ع) و آن سیره نورانی اش پیدا کرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که کسی که به هواهای نفسانی پشت می کند خود به خود نور امامت در دلش پیدا می شود، اظهار کرد: برخی ها در دلشان شوق زیارت زبانه می کشد چراکه امام معصوم(ع) در خانه خود ویرانه می کند و انسان باید مفهوم حقیقی زیارت را بشناسد و آن جایگاه را درک کند تا بتواند به سعادت برسد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که ما زائر ضریح و قبه نیستیم بلکه زائران خود امام هشتم(ع) هستیم که آمده ایم تا با تاسی از سیره آنان به امت اسلامی خدمت کنیم، گفت: در زیارت از خداوند متعال بخواهید قلبتان پاک و مطهر شود و زیارت حقیقی دل کندن از آنانی است که غیر خدایی و غیر الهی هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که رسول خدا(ص) و خلفای ائمه اطهار زنده هستند و نزد خداوند رزق و روزی الهی دارند، آنان را پله ای از معرفت دانست و از همه بندگان خواست تا ائمه اطهار(ع) را با معرفت زیارت کنند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات