۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۱۸۰۷۵
جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

حج، حد اعلای الگوی اتحاد جمعیتی است

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که اعمال مشترک حج، حد اعلای الگوی اتحاد جمعیتی است، گفت: حج الگویی برای وحدت جهان اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد‌علی رضایی

حجت الاسلام والمسلمین محمد‌علی رضایی، جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را یکی از ارکان بزرگ اسلام برشمرد و اظهار داشت: با وجود تمام مشکلاتی که سد راه حجاج است، کشور‌های اسلامی در سراسر جهان می‌کوشند تا همه ساله در این مراسم شرکت کنند.

وی با بیان این که مراسم حج یک میتینگ جهانی است، ابراز داشت: مسلمانان علاوه بر انجام امور عبادی در حج می‌توانند به تبادل افکار و نظرات نیز بپردازند که این از امتیازات بزرگ این مراسم بین‌المللی به شمار می‌آید.

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در میان کشور‌های اسلامی هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که همچون جمهوری اسلامی ایران، مناسک حج را چنین منظم برگزار کند؛ به ویژه مسأله برائت از مشرکین که پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه ساله اجرا می‌شود.

 وی با بیان این که حج ابعاد سیاسی و معنوی فراوانی دارد، گفت: حجاج علاوه بر ایجاد ارتباط با دیگر حجاج خارجی و اطلاع یافتن از جو سیاسی کشور آنها، الفتی وصف نشدنی با یکدیگر برقرار می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حوادث سال 94 در منا، خاطرنشان کرد: با تمام زیبایی‌هایی که مناسک حج دارد، اما اتفاقات سال 94 حادثه غم‌انگیزی بود که پیش آمد و امیدواریم که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی ادامه داد: امید می‌رود عربستان سعودی اختلافات سیاسی میان خود با ایران را به امور حج دخالت ندهد تا حجاج بتوانند به خوبی به انجام مناسک حج بپردازند.

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که حج الگویی برای وحدت جهان اسلام است،‌ اظهار داشت: هر مسلمانی که در مراسم حج حضور می یابد، اعمال و مراسمی مشترک انجام می‌دهد و در نهایت دور کعبه طواف می‌کند و نماز طواف می‌خواند.

وی با بیان این که اعمال مشترک حج، حد اعلای الگوی اتحاد جمعیتی است، تصریح کرد: مسلمانان از سراسر جهان در یک نقطه اجتماع کرده و با اتحاد و هماهنگی می‌توانند میان فرقه‌های مختلف، رنگ‌های مختلف، ملت‌های گوناگون و جنسیت‌‌های متفاوت از سراسر دنیا وحدت، هماهنگی و همدلی ایجاد کنند./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات