۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۱۷۹۰۲
رحمانی فضلی:

هیچ حزبی برای کسب مجوز پشت درب وزارت کشور نماند

وزیر کشور گفت: وزارت کشور در حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی روند خوبی را سپری کرده است و خوشبختانه هیج حزبی پشت درب این وزارتخانه منتظر مجوز نمانده است.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در ارزیابی از عملکرد چهار ساله وزارت کشور گفت: خدا را شکر در بحث امنیت در طول این چهار سال مشکلی نداشتیم، خوشبختانه در طول این چهار سال توانستیم 4 انتخابات را در دو مرحله به خوبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور در حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی روند خوبی را سپری کرده است و خوشبختانه هیج حزبی پشت درب این وزارتخانه منتظر مجوز نمانده است.

وزیر کشور تأکید کرد: ما با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بخش آسیب‌های اجتماعی توانستیم سازمان اجتماعی را ایجاد و مسائل مربوطه را اولویت‌بندی کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: در بخش اقتصادی موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل اصلی این وزارتخانه بود که بنده به عنوان معین سه استان فعالیت‌هایی دراین زمینه انجام داده‌ام.

وی افزود: در دولت یازدهم همه به صورت یک تیم واحد و یکپارچه عمل کردیم، ما در رابطه با اخذ رأی اعتماد با نمایندگان مجلس جلسات متعددی را برپا کرده و پرسش‌های مطرح شده در این جلسات از سوی نمایندگان را پاسخ داده‎‌ایم و رأی نمایندگان هرچه باشد تسلیم آن هستیم.

وزیر کشور در زمینه برنامه‌ها و اولویت‌های کاری وزارت کشور در دولت دوزادهم نیز گفت: در دولت آینده موضوع سیاست داخلی یکی از موضوعات مهم است، نشاط سیاسی، مشارکت بالای مردم و همچنین برگزاری انتخابات‌های سالم و انسجام و هماهنگی در دستگاه‌های مختلف جزء اولویت‌های ما در دولت دوازدهم است.

رحمانی فضلی ابراز داشت: موضوع تأمین امنیت کشور یکی از مسائل مهم است، از این رو در دولت بعدی این امر باید مدنظر قرار گیرد و به آن توجه ویژه‌ای کنیم.

وی در مورد حضور زنان در مدیریت کشور و برنامه‌های وزارت کشور نیز افزود: متأسفانه در دولت یازدهم شرایط استفاده از زنان را در وزارت کشور نداشتیم اما چنانچه در دولت دوزادهم این امکان فراهم شود در صدد هستیم از پتانسیل زنان نیز استفاده کنیم.

وزیر کشور در پایان در مورد حضور بانوان در سمت استانداری نیز گفت: شرایط برای  امر استانداری کمی پیچیده است و باید بررسی‌های لازم انجام شود، از این رو چنانچه بعد از بررسی‌های لازم شرایط فردی برای حضور در این پست احراز شود حتما از او برای استانداری استفاده می‌کنیم./816/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات