۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۱۶۷۷۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حفظ آرمان های انقلاب اسلامی رسالت امروز مبلغان دینی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید برای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی از همه ظرفیت های موجود بهره گیری، گفت: حفظ و تقویت آرمان های انقلاب اسلامی امروز یکی از مهم ترین رسالت مبلغان دینی و دستگاه های فرهنگی کشور است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی و فعلان فرهنگی استان با اشاره به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب دولت دوازدهم در جهت ساماندهی برنامه های فرهنگی تأکید کرد.

وی با بیان این که امروز فرهنگ دینی و انقلابی کشورمان در معرض آسیب های جدی دشمنان قرار دارد، افزود: اگر یک هم افزایی و وحدت رویه میان بخش های فرهنگی کشور وجود نداشته باشد به حتم در برابر هجمه های گسترده دشمن شکست خواهیم خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های مقطعی و بی پشتوانه هیچ اثرگذاری در حوزه فرهنگی ندارد، تصریح کرد: در بسیاری از موارد این گونه برنامه های غیر اصولی اثرات و تبلعات سنگینی نیز برای کشور در پی خواهد داشت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورمان نیازمند یک برنامه ریزی مدون، اثربخش و کارشناسی در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: دغدغه امروز نسل جوان تنها کنسرت موسیقی است که عده ای در مجموعه فرهنگی همواره بر آن تأکید می کنند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز مبانی دینی و انقلابی در معرض شدید ترین هجمه های سازمان یافته دشمنان قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان فرهنگی کشور کمی جدی تر و بدون توجه به حواشی ها به اصل مسأله بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حراست و پشتیبانی از مبانی دینی و انقلابی کشورمان یک تکلیف و رسالت مهمی است که از سوی مسؤولان باید مورد توجه قراز گیرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در کشور نسبت به این اصول مهم و غیر قابل تغییر نگاه شعاری و زودگذر دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید برنامه هایی که عامل تقویت اصل دین و اصول انقلاب اسلامی است در کشورمان تقویت شود، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید فرمودند نباید مسائل حاشیه ای در صدر برنامه های مسؤولان فرهنگی قرار گیرد و مباحث اصلی نسبت به آن بی توجهی شود.

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا پروژه دین زدایی در نظام دینی اصل انقلاب و نظام را با چالش جدی مواجه کنند، افزود: این انقلاب و نظام به اصول دینی و انقلابی وابسته است و اگر این اصول مهم تضعیف و کمرنگ شود نظام اسلامی با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که باید برای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی از همه ظرفیت های موجود بهره گیری، تصریح کرد: حفظ و تقویت آرمان های انقلاب اسلامی امروز یکی از مهم ترین رسالت مبلغان دینی و دستگاه های فرهنگی کشور است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه تلاش دشمنان انقلاب اسلامی زدودن دین از جامعه ایرانی است، خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می داند تا زمانی که دین و ارزش های انقلابی در این جامعه حاکم هست نمی تواند هیچ گاه به خواسته های شیطانی خود دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با تأکید براین که باید هر چه داریم برای گسترش دین و اصول مورد نظر انقلاب اسلامی استفاده کنیم، بیان داشت: نباید برخی مسائل ضروری و بی اهمیت به مسائل مهم و حائز اهمیت در نزد مسؤولان کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که انقلاب اسلامی با تلاش ها و از خودگذشتگی های شخصیت های بزرگی همچون امام راحل، دیگر علما و همچنین همراهی وحضور مردم به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امروز همه بخش های جامعه برای حفظ و حراست از این انقلاب و آرمان هایی که به خاطر آن جوانان این مرزوبوم برای بقای آن به شهادت رسیدند وظیفه سنگینی برعهده دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از نگاه سیاسی و جناحی به مسأله فرهنگ به شدت انتقاد کرد و با بیان این که نباید فرهنگ کشور را دولتی و حزبی کنیم، تصریح کرد: مسائل فرهنگی کشور همواره باید ثابت و بدون تغییر باقی بماند و دستخوش برخی تغییرات گروهی نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نگاه گروهی و حزبی به مسائل فرهنگی کشور سم مهلکی در تقویت و گسترش آن در جامعه اسلامی است، افزود: اگر امروز می بینیم پس از 38 سال هنوز در حوزه فرهنگی با چالش های جدی مواجه هستیم به دلیل حاکم بودن نگاه گروهی به این مسأله مهم است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که استرتژی فرهنگی کشور نباید با تغییر دولت ها دستخوش تغییرات جدی و پایه ای شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد هستیم با تغییر دولت ها راهبردهای فرهنگی کشور به صورت ریشه ای تغییر پیدا می کند و این یک چالش جدی است.

معان تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در دولت جدید شاهد تقویت جدی و با برنامه در حوزه مسائل فرهنگی باشیم، تصریح کرد: امروز ظرفیت های بسیاری در حوزه دینی و فرهنگی کشور وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می توان از همه این ظرفیت ها در جهت تقویت مبانی دینی و انقلابی کشور بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان باید هجمه های فرهنگی را بیشتر جدی بگیرند، افزود: مقام معظم رهبری سال ها قبل نسبت به گسترش این توطئه دشمن در جامعه اسلامی هشدارهای لازم را داده بودند که متأسفانه با بی مهری برخی ها مواجه شد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که فرهنگ زیربنای همه مسائل کشور است و اگر جدی گرفته نشود جامعه با آسیب های جدی مواجه خواهد شد، بیان داشت: بدحجابی، فساد و بی بندوباری محصول بی توجهی برخی ها به هشدارهای جدی مقام معظم رهبری نسبت به مسأله تهاجم فرهنگی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات