۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۶۰۵۰
حجت الاسلام شرفخانی:

نباید به فضاسازی وهابیت علیه امامزادگان توجه کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که بهترین کار خیر احسان ماندگار است، گفت: ساختار وقف می تواند کار خیر و احسان انسان را ماندگار کند.
شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: در این ایام از سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام هشتم بهره ببریم و در زندگی خود اجرا کنیم.

وی با اشاره به سیره زندگانی امام رضا(ع) افزود: امام هشتم به عنوان خورشید کرامت در بین ائمه اطهار(ع) و حضرت معصومه(س) به عنوان کریمه اهل بیت شناخته می شوند، کرامت شاید به معنای بخشش باشد اما به هر بخششی کرامت گفته نمی شود چون ساختار خاصی دارد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که کرامت به بخششی گفته می شود که بدون درخواست فرد نیازمند باشد، اظهار داشت:  ایام دهه کرامت فرصتی است که در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم اما شادی تنها جشن گرفتن نیست، این فرصت ها بهانه ای است تا با سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم.

وی ادامه داد: اخلاق شیعیان در تمامی عرصه های زندگی باید بر اساس سیره اهل بیت(ع) باشد، دوست داشتن شاخصه ها و مؤلفه هایی دارد و دوست داشتن اهل بیت(ع) به این معنا است که شیعیان دستورات آن ها را اجرایی کنند، امام رضا(ع) اهل بخشش بدون منت بودند و شیعیان باید اینگونه باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان این که بخشش با منت ارزش نداشته و کرامت نیست، ابراز داشت: بخشش ها و احسان ها باید به صورت پنهانی و در خفا باشد، اگر بخواهیم اهل احسان باشیم باید سیره امام هشتم را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: کار خیر در بسیاری از نقاط کشور اتفاق می افتد اما گاهی نگاه سکولاری در آن وجود دارد یعنی برای انسان تفاوت نمی کند که کار در مسیر الهی باشد یا خیر، این در حالی است که کرامت و احسان باید در مسیر الهی باشد؛ بهترین کار خیر احسان ماندگار است؛ ساختار وقف می تواند کار خیر و احسان انسان را ماندگار کند.

حجت الاسلام شرفخانی تکریم امامزادگان را پاسخ به اجر رسالت پیامبر اکرم(ص) دانست و با اشاره به جایگاه امامزادگان خاطرنشان کرد: ما مدیون امامزادگاه هستیم، اشتباه است که عده ای می گویند امامزادگان برای ترس از حکومت های جور وارد ایران شدند بلکه اهل بیت (ع) با برنامه و استراتژی خاصی این بزرگواران را به کشور فرستاده اند تا تبلیغ دین کنند و حاکمیت الهی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: امامزادگان ایرانیان را با اهل بیت(ع) آشنا کردند، نباید به فضاسازی ها علیه امامزادگان که از سوی وهابی ها در شبکه های اجتماعی انجام می شود توجه کرد؛ بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب امامزادگان باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، مزار امامزادگان باید محلی برای ترویج قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) باشد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات