۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۱۵۲۳۸
حجت الاسلام الماسی:

زیارت امام رضا در میان زیارت اهل بیت بی بدیل است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: اجر زیارت امام رضا(ع) بی پایان است و زیارت آن حضرت در میان اهل بیت بی بدیل است.
حجت الاسلام الماسی

حجت الاسلام علی الماسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) عنوان کرد: زیارت آن حضرت در روایات بسیار تأکید شده است به گونه ای که در بین 14 معصوم(ع)، زیارت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) بسیار مورد توجه است.

وی افزود: اجر و ثوابی که برای زیارت امام رضا(ع) وجود دارد قابل اندازه گیری نیست و زیارت آن حضرت به جز زیارت امام حسین(ع)، در میان معصومین بدیل و نظیری ندارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: روایات زیادی پیرامون عظمت، برکات و آثار زیارت امام رضا(ع) وجود دارد و ترغیب و تشویق به زیارت آن حضرت در تمام این روایات مورد تأکید قرار گرفته است و فقها و بزرگان ما از هر فرصتی برای زیارت مرقد مطهر آن حضرت استفاده می کردند.

وی با اشاره به داستانی از یکی از علما اظهار کرد: آیت الله مرتضی حائری فرزند آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بنیانگذار حوزه علمیه که در تراز مراجع زمان خود بود در تعطیلی دروس خود به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شد و بعد از وفات وی، یکی از اطرافیان در عالم رؤیا از ایشان درباره نتیجه زیارت امام رضا(ع) می پرسد که این عالم می گوید که امام رضا(ع) ما را شرمنده کرده است و با اینکه بنده بیش از 30 بار به زیارت ایشان مشرف شدم اما آن حضرت در شب اول همه این زیارت ها را جبران کردند.

حجت الاسلام الماسی اضافه کرد: یکی از آثار زیارت آن حضرت برآورده شدن حاجات دنیوی و اخروی است که بارها کرامات و معجزات آن حضرت دیده و شنیده شده است؛ کتاب های فراوانی نیز در این باره وجود دارد که نشان از رأفت، محبت و علاقه آن حضرت به زائران خود دارد.

وی تأکید کرد: روز 23 ذی القعده روز ویژه زیارتی آن حضرت است و برخی نقل ها حکایت از شهادت آن حضرت در این روز دارد که اگر مردم ما بتوانند در این روز به دریای عظیم زائران رضوی ملحق شوند، بی شک از برکات و عنایات امام رضا(ع) بهره مند می شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: اگر زیارت امام رضا(ع) با معرفت و شناخت جایگاه آن حضرت همراه باشد می تواند اثرات بی پایانی را به دنبال داشته باشد و سبب درک موقعیت حضور در محضر امام معصوم(ع) شود و نتیجه آن در زندگی فردی و اجتماعی مشهود خواهد بود.

حجت الاسلام الماسی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله خداوند توفیق زیارت با معرفت را نصیب همه ما کند و اثرات آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود مشاهده کنیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات