۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۱۵۲۱۸
حجت الاسلام کشکولی مطرح کرد؛

امام رضا واسطه انتقال علم و ایمان به ایران

مدیر مدرسه اباصالح(عج) اصفهان گفت: امام رضا(ع)واسطه انتقال علم و ایمان به ایران شد و مردم ایران از این طریق توانستند طعم علم و ایمان را بچشند.
حجت الاسلام کشکولی

حجت الاسلام کریم کشکولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش امام رضا(ع) در رشد معنوی مردم ایران عنوان کرد: وجود نورانی پیامبر اسلام(ص) فرمودند اگر علم به ثریا آویخته شود مردانی از ایران به آن دست پیدا می کنند و اگر ایمان در ثریا باشد مردانی از ایران آن را به دست می آورند که این موضوع به این معناست که در ایران ظرفیت بسیار مناسبی برای امور دست نیافتنی وجود دارد.

وی افزود: شهید مطهری می گوید ایمان یک روح بود که دنبال جسم می گشت و آن جسم را خدای متعال در ایران قرار داد.

مدیر مدرسه اباصالح(عج) اصفهان تصریح کرد: در حقیقت ظهور ایمان در ایران به واسطه حضور امام رضا(ع) است و آن حضرت واسطه انتقال روح ایمان به ایران بود و فرموده پیامبر(ص) پس از سالها توسط حضور امام رضا(ع) در ایران محقق شد.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) در حدود سال 200 هجری واسطه این انتقال شده و سبب شد تا مردم ایران هم طعم ایمان و هم طعم علم را بچشند.

حجت الاسلام کشکولی علم و ایمان را آینده ساز بشریت دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در آینده بشر مفید است همین علم و ایمان همراه با یکدیگر است و باید جامعه به سمت این موضوع حرکت کند.

مدیر مدرسه اباصالح(عج) اصفهان تأکید کرد: بهترین تعبیری که می توان برای هجرت امام رضا(ع) به ایران در نظر گرفت این است که در سایه این هجرت انتقال علم از مرکز اصلی خود به جایی که باید قرار بگیرد صورت گرفت و الحمدلله ایران قرار و مقر این انتقال علمی بود و این موضوع به برکت وجود نورانی امام رضا(ع) انجام شد.

استاد حوزه ادامه داد: در واقع دعوت مأمون و هجرت امام رضا(ع) سبب شد تا مأموریت اصلی آن حضرت که نبی اکرم(ص) سالها قبل آن را تبیین کرده بودند انجام شود و این موضوع بسیار مهمی در تاریخ است.

وی ابراز کرد: هنگامی که آن حضرت به ایران آمدند حدیث سلسلة الذهب را بیان کردند و گفتند«أنا من شروطها» و این موضوع تنها درباره امام رضا(ع) وجود دارد که این نشان می دهد که یک اختصاص ویژه برای آن حضرت در این منطقه جغرافیایی قرار گرفته است.

حجت الاسلام کشکولی در ادامه بیان کرد: حضرت در پایان نیز فرمودند خدا رحمت کند بنده ای که امر ما را زنده کند که این معنی را می دهد که حضرت، علمی را که منشأ ایمانی دارد و مبنای تبعیت از اهل بیت است را بسیار مهم می دانند و باید تلاش شود تا این موضوع در جامعه امروز ما مورد تأکید قرار گیرد.

مدیر مدرسه اباصالح(عج) اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در واقع حضرت با بیان این مسائل، عواملی را بیان کردند و به دنبال فعال کردن آنها بودند تا نهضت علمی در ایران شکل بگیرد و علوم اهل بیت(ع) فرا گرفته شده و به مردم آموخته شود تا با آگاه شدن مردم از زیبایی کلام و علم اهل بیت(ع) حرکت پویای علمی و تمدنی شکل نهایی پیدا کند./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات