۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۰۳۰
امام جمعه ماهشهر:

حرم امامزادگان نقش بسزایی در نشر فرهنگ اهل بیت در جامعه دارد

امام جمعه ماهشهر گفت: امام زادگان به ویژه حرم های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) نقش بسزایی در نشر فرهنگ و مکتب اهل بیت دارند و باید از این ظرفیت در سطح بین المللی در قالب رسانه و فضای مجازی استفاده کرد.
امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: امام زادگان شریف در راس آنان اهل بیت ونوادگان آنان در کشور ما نقش بسزایی در تثبیت عقاید مردم دارند و  از کرامات فراوانی برخوردار هستند.

امام جمعه ماهشهر در ادامه بیان داشت: وجود امام زادگان به پناهگاهی برای متوسلین به اهل بیت تبدیل شده و در بین مردم دارای منزلت و کرامات و شفاعت هستند همچنین در راستای نشر فرهنگ اهل بیت نقش بسزایی در جامعه دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر درباره فعالیت های فرهنگی در رابطه با امام زادگان و اهل بیت، ابراز داشت: در سال های قبل متاسفانه فعالیت ها وبرنامه های فرهنگی در راستای نشر فرهنگ اصیل اهل بیت و امام زادگان تاحدودی ضعیف بود اما در چندسال اخیر انصافا مدیریت ها به ویژه در آستان قدس رضوی و حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ودیگر بقاع متبرکه بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به فعالیت های مطلوب فرهنگی درحرم حضرت معصومه(س) وامام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: کسی که به زیارت این دو بارگاه می رود با یک دوره معارف اسلامی در قالب برنامه های معنوی وفرهنگی در این حرم های اهل بیت روبرو می شود و مباحثی همچون تفسیرقرآن، احکام و حدیث در آنجا به زائرین ارائه می شود.

وی باتشریح ظرفیت بالای حرم های اهل بیت به ویژه امام رضا(ع)، ابراز داشت: حرم های امام زادگان ونوادگان اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از ظرفیت بالایی جهت استفاده امور فرهنگی هستند و متولیان فرهنگ و نخبگان باید از این مقوله برای تبیین عقاید اهل بیت استفاده کنند.

امام جمعه ماهشهر در پایان بیان داشت: مسؤولان فرهنگی، دلسوزان اسلام ومحبان اهل بیت با استفاده از فرصت فضای مجازی و رسانه در سطح بین المللی به تبیین اهل بیت و فرهنگ ناب شیعه بپردازند و این مکتب را به طور صحیح به همه جهانیان معرفی کنند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات