۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۱۴۹۷۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اقتدار و عزت کشور در مراسم حج امسال مورد توجه جدی قرار گیرد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید اقتدار و عزت کشور در مراسم حج امسال مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: باید در مراسم حج امسال، ایرانی بودن به عنوان پرچمدار مکتب اهل بیت و شیعه نشان داده شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار کارگزاران و مسؤولان حج و زیارت این استان با تأکید بر اینکه حج یکی از شعائر دین است، تصریح کرد: به یقین زنده نگه داشتن و اجرای پر رنگ آن خدمت به خدا و حرکت در مسیر اهل ‌بیت است.

امام جمعه شهرکرد، حج برای مسلمانان را از مصادیق دفاعی دانست و گفت: مراسم حج نشانگر قدرت، اقتدار، عظمت و وحدت در مقابل دشمنان است.

وی بعد سیاسی مناسک حج را همانند بعد عبادی آن ارزشمند دانست و افزود: وجود اجتماعی متحد در مراسم حج نشانگر  وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید اقتدار و عزت کشور در مراسم حج امسال مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید در مراسم حج امسال، ایرانی بودن به عنوان پرچمدار مکتب اهل بیت و شیعه نشان داده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انفعال در مقابل دشمن برای نظام ایجاد ضرر و آسیب می ‌کند، اظهار کرد: در حج نباید انفعالی در مقابل دشمن باشد و همواره باید معنویت و مکتب ما به دشمن نشان داده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حج، نماز، زکات و غیره از شاخصهای دین اسلام هستند که باید در هنگام برگزاری این اعمال نیت و باطن افراد خدایی و بدون توجه به مادیات دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار مسمانان موجب زوال و نابودی نقشه‌ های شوم دشمن می ‌شود، تصریح کرد: در روند پیروزی انقلاب اسلامی دیدیم که هرچه ما اقتدار خود را بیشتر می ‌کنیم لرزه به اندام دشمنان می ‌افتد و هر گاه انفعالی به وجود آمد آسیب دیدیم.

رییس حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان ویژگی ‌های ناشایست آل سعود، خاطرنشان کرد: همواره در مقابل عربده‌کشی ملت خود‌باخته، تو‌خالی و زبور آل سعود باید با تدبیر، ایستادگی، اقتدار و ظرافت مکتب خود با نمایان کرد.

یوسف آقا‌بزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار اظهار کرد: اعزام زائران مراسم حج استان از امروز عصر آغاز می ‌شود و تاریخ برگشت نیز از سوم شهریور‌ماه آینده مشخص شده است.

وی تعداد زائرین، عوامل و خدمتگزاران مراسم حج امسال در چهارمحال و بختیاری را 86 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در قالب سه  کاروان و دو مجموعه بزرگ به مدینه منوره اعزام می‌شوند.

آقابزرگی از اعزام یک کاروان از بروجن و دو کاروان از شهرکرد در مراسم حج امسال خبر داد و گفت: کلاسهای آموزشهای فرهنگی و دستورالعملهای ابلاغی از سوی روحانیون اعزامی از تهران به مدت 10 جلسه برای زائران کاروانهای مذکور در استان برگزار شده است.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال شعار مراسم حج با عنوان معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی نامگذاری شده است، اظهار کرد: سال گذشته در مراسم اربعین 17 هزار زائر از چهارمحال و بختیاری به کشور عراق اعزام شد و امسال نیز پیش ‌بینی می ‌شود این تعداد به 20 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به وجود 11 دفتر خدمات زیارتی در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد شش دفتر در شهرکرد، سه  دفتر در بروجن، یک دفتر در بن و یک دفتر در سامان در حال فعالیت است./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات