۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۱۴۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

فاصله گرفتن از سبک زندگی رضوی بزرگترین مشکل امروز جامعه است

امام جمعه شهرکرد فاصله گرفتن از سبک رضوی را بزرگترین مشکل امروز جامعه بیان کرد و گفت: به یقین پیروی از سبک و سیره رضوی اعتلای فرهنگ اسلامی جامعه را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تولید کتاب رضوی ویژه کودکان و نوجوانان که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه ثروتمندترین انسانهای کره زمین محبان اهل بیت(ع) هستند، افزود: بایستی همه افراد تمسک حقیقی و عملی نسبت به اهل بیت پیدا کنند و سبک زندگی راستین آنها را در پیش گیرند.

امام جمعه شهرکرد، فاصله گرفتن از سبک رضوی را بزرگترین مشکل امروز جامعه بیان کرد و ادامه داد: به یقین پیروی از سبک و سیره رضوی اعتلای فرهنگ اسلامی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان خود به این سبک و همچنین به معارف اهل ‌بیت عمل می‌ کنند، تصریح کرد: آنها علیرغم عمل خود، به مؤمنان سفارش می‌ کنند از این ارزشها دور باشند و به سبک زندگی رضوی توجه نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به زندگی‌ های امروزی خاطرنشان کرد: زندگی ‌های مردم در جامعه امروز با سبک زندگی ائمه اطهار و سبک رضوی فاصله زیادی دارد و این مایه شرمساری است که بیگانگان در عمل سبک زندگی رضوی را دارند اما ما در خانه ‌هایمان از این ارزش والای دینی دور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه رستگاری تنها در سایه عمل محقق می شود، ابراز کرد: به یقین اگر در عمل به مکتب نورانی اهل بیت(ع) پایبند بودیم، رستگار خواهیم شد و این وعده الهی است.

در ادامه این مراسم نیز حجت ‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی، کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اینکه مسأله کتاب و کتابخوانی در میان افراد ناشناخته واقع شده است، افزود: متأسفانه امروزه  شاهد آسیبهای بسیاری در زمینه مطالعه در جامعه هستیم که این آسیب ناشی از گسترش فضای مجازی بوده است.

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: متأسفانه امروزه تمام افراد با کتاب فاصله گرفته‌اند و تداوم این روال قطعاً سبب فراموشی موضوع کتاب و کتابخوانی در آینده می‌ شود.

کارشناس دینی رسانه ملی از تمام افراد درخواست کرد در جلسات علمی و دینی حضور مؤثر و مفید داشته باشند.

جواد کارگران، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه با تبریک به‌ مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد: 150 اثر از تولیدات کتاب با موضوع رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 7 اثر از این تولیدات از سوی داروان انتخاب شده است، افزود: 3 اثر در بخش تولیدات و 4 اثر در بخش کتب آماده چاپ برگزیده شده است.

گفتنی است در این جشنواره از نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) و اپلیکشن تولیدات کتب رضوی در دو بخش کودک و نوجوان رونمایی شد.

شایان ذکر است در پایان نیز برگزیدگان این جشنواره  معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات