۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۱۴۸۸۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تقویت حوزه های علمیه خواهران و حمایت از آنها وظیفه ای همگانی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تقویت حوزه های علمیه خواهران و حمایت از آنها وظیفه ای همگانی است، گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود، حوزه های علمیه خواهران می توانند بسیار مؤثرتر عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز، در دیدار با نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با تأکید بر اینکه تقویت حوزه های علمیه خواهران و حمایت از آنها وظیفه ای همگانی است، تصریح کرد: متأسفانه حوزه علمیه خواهران در برخی موارد بسته عمل می کند و این نگاه درستی نیست.

وی به خدمات ارزنده حوزه های علمیه خواهران در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود، حوزه علمیه خواهران می توانند بسیار مؤثرتر عمل کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید با نگاه باز وارد میدان عمل شویم، تصریح کرد: به یقین نقش حوزه های علمیه خواهران در رشد و پویایی بانوان جامعه غیرقابل انکار است.

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا، مدیرکل ارتباطات و همکاری های حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران ظرفیتی مهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: به یقین وجود حوزه های علمیه خواهران در کشور موجب توفیقات بزرگی در زمینه های تحکیم نظام خانواده و باورمندی مردم در اعتقادات شده است.

وی با تشریح وضعیت موجود حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 500 مدرسه سطح 2 خواهران در کشور فعال هستند و این به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان اینکه بیش از 60 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل در کشور وجود دارد، افزود: تاکنون نیز یکصد هزار طلبه خواهر از مدارس علمیه کشور فارغ التحصیل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و همکاری های حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و تربیت طلاب انقلابی مهمترین رسالت امروز ما است، افزود: به لطف الهی تاکنون بیش از 500 کرسی آزاد اندیشی در مورد حوزه انقلابی در مدارس علمیه خواهران کشور برگزار شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در هر مدرسه علمیه خواهران، پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد، گفت: به جرأت می توانیم بگوییم همه طلاب مدارس علمیه خواهران بسیجی هستند؛ در طول سال نیز برای طلاب برنامه های مختلف بصیرتی گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 37 هزار مبلغه خواهر در کشور برای بحثهای تبلیغی ساماندهی شده اند، خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی و تبلیغی در رأس برنامه های حوزه های علمیه خواهران قرار دارد و همه توان خود را برای رشد فکری و معنوی طلاب به کار خواهیم گرفت./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات