۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۱۴۴۴۷
عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی:

قرآن باید مبنای زندگی باشد

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که متاسفانه استفاده از قرآن در جامعه کمرنگ شده است، گفت: باید قرآن مبنای زندگی ما باشد و تاکید بر قرائت قرآن و فهم، تدبر و تأنی در آن در زندگی انسان تقویت شود.
حجت الاسلام مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که محور در تورات و انجیل انسان و در قرآن خداوند است، گفت: در کتب تورات و انجیل به قدری انسان بزرگ شده که برخی مواقع حتی بر خداوند نیز غلبه کرده است.

وی ادامه داد: در قرآن قدم به قدم در همه موارد حیاط و زندگی انسان خداوند متعال را حاکم می کند که رزق، حیات، مرگ و زندگی همه به دستان اوست و اگر کسی انس با قرآن داشته باشد خداوند بر زندگی اش حاکم می شود.

قرآن کریم باید مبنای و اساس زندگی امت اسلامی باشد

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که متاسفانه استفاده از قرآن در جامعه کمرنگ شده و عده ای از این کتاب نورانی تنها به عنوان تبرک استفاده می کنند، اظهار کرد: باید قرآن مبنای زندگی ما باشد و انس با قرآن در جامعه رواج پیدا کند.

عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی با بیان این که باید تلاش کنیم انسمان با قرآن بیش تر شود، بیان کرد: بی شک هر گونه ارتباط با این کتاب نورانی موجب شفاعت انسان در نزد پروردگار می شود؛ در حقیقت انسان باید دستش را به اهل بیت بدهد که هرچه این ارتباط قوی تر باشد، بی شک درجات شفاعت او نیز افزایش پیدا می کند.

وی با بیان این که نظر مهربانانه به والدین، کعبه، امیر مومنان و قرآن کریم عبادت است، بیان کرد: تعلیم و تعلم قرآن ثواب دارد چراکه موجب اشاعه معارف و انوار نورانی این کتاب آسمانی می شود؛ همچنین بنابر کلام معصومین فهم و تدبر عمیق در آیات این کتاب نورانی موجب ارتباط عمیق با آن شده و برای انسان شفاعت را به دنبال دارد.

تاکید بر اهمیت و ارزش والای تسبیحات نورانی حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: حداقل در روز ده آیه قرآن را بخوانید چراکه بنابر اصول کافی اگر ده آیه هر روز بخوانید در زمره غافلین نیستید و خوشا به حال کسانی که بیش از این کتاب آسمانی را با فهم و انگیزه تلاوت می کنند.

عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی با اشاره به ارزش تسبیحات حضرت زهرا(س) ابراز کرد: تسبیحات حضرت زهرا موجب به سامان رساندن کارها و برکت وقت می شود؛ بنابراین این تسبیحات را شمرده و با اهمیت و توجه خاص  قرائت کنید همانطور که امام صادق(ع) نیز فرمودند فرزندانمان را توصیه به این تسبیحات می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که اعمال عبادی برکت وقت می آورد و فعالیت های روزمره را به سامان می رساند، یادآور شد: خواجه نصیر الدین طوسی انسانی سیاستمدار بود که در شیعه کردن مغول، این انسان های وحشی نقش اساسی داشت و منجم، فیلسوف، طبیب و فقیه بود که قوه فقهی برجسته ای داشت اما با این همه مشغله روزی 15 جزء قرآن می خواند.

خانه هایتان را با تلاوت و تدبر در آیات نورانی قرآن متبرک کنید

وی افزود: امام راحل ده سال انتهایی عمر در ایران بودند و علی رغم آشوب ها و این وضعیت ملتهب روزی هفت تا هشت جزء قرآن می خواندند که باید تاکید بر قرائت قرآن و فهم، تدبر و تانی در آن در زندگی انسان تقویت شود.

عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی ادامه داد: در اصول کافی اینطور آمده که در خانه هایتان قرآن بخوانید و پیامبر(ص) نیز فرمودند خانه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید چراکه خانه ای که در آن تلاوت قرآن باشد با برکت است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که قرائت قرآن در خانه هایتان بنا به فرموده امیر مومنان(ع) سه اثر دارد، ابراز کرد: با تلاوت قرآن برکت در خانه هایتان افزایش می یابد، نورانیت و رحمت پیدا می شود و شیاطین از خانه بیرون می روند.

قرائت قرآن منحصر به مساجد نباشد/ خانه های نورانی برای آسمانیان می درخشد

وی با بیان این که مراقب باشید تا قرائت قرآن را منحصر به مساجد نکنید چراکه اگر اینطور باشد بنا به فرموده رسول الله(ص) خانه هایتان سرد، تاریک و بی سر و صدا می شوند آنچنان که یهود و مسیح عبادات را به کلیساها بودند و خانه هایشان تاریک شد، گفت: قرائت قرآن در مساجد در موعد نماز مانع خواندن این کتاب آسمانی در منزل و در طول روز نشود.

عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی ادامه داد: خانه های نورانی برای آسمانیان می درخشد؛ همچنین مرحوم فیض کاشانی در بیانی تردید کرده که فتوا بدهد قرآن در خانه یا مسجد افضل است و در نهایت بر حسب ادله ای ترجیح داده که در خانه تلاوت آن ر افضل بداند؛ بنابراین بگذارید فضای خانه هایتان نورانی و معطر به ذکر قرآن شود.

استفاده مخرب از فضای مجازی می تواند عفت و حیا را کمرنگ و متزلزل کند

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که متاسفانه امروز در خانه ها ماهواره ها با هزاران شبکه ضد انقلاب وجود دارند، گفت: این همان ردپای شیطان است که باید استفاده از فضای مجازی تبدیل به یک آسیب اجتماعی نشود و از این ابزار استفاده صحیح دینی داشت چراکه این شبکه های مجازی می تواند عفت و حیا و غیرت را کمرنگ کند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند تا مسؤولان و مدیران ارشد کشور به دنبال این باشند که بتوانند این فضا را مدیریت کنند، بیان کرد: متناسب با این هجوم فضای مجازی باید مدیران ارشد کشور هم اندیشی عمیق تری کنند اما با این حال شما باید خودتان با همت در خانه تان فضای ذکر درست کنید.

از مهمترین آسیب های رسانه غلبه تربیتی بیگانگان نسبت به والدین است

عضو هیات امنا و سرپرست مرکز جامع علوم انسانی با بیان این که خانه ای که در آن قرآن خوانده می شود برکت زیادی دارد، خاطر نشان کرد: از این خانه های نورانی شیاطین بیرون می روند؛ بنابراین یکی از مهمترین آسیب های رسانه غلبه تربیتی بیگانگان نسبت به والدین است و قرائت قرآن و انجام اعمال عبادی در منازل اسباب هدایت را فراهم می کند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات