۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۱۴۳۶۴
امام جمعه تبریز:

شکوه نماز جمعه عامل هراس دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت نماز جمعه و هراس دشمن از برگزاری با شکوه این مراسم عبادی سیاسی، گفت: نماز جمعه تریبون اتحاد و آگاهی ملت مسلمان است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به مسأله تحریم های جدید امریکا، اظهار داشت: این تحریم ها در چهار محور اساسی صورت گرفته است که از جمله انها تحریم های مربوط به موشک های بالستیک است.

وی ادامه داد: تحریم های حقوق بشری، تحریم های مربوط به تروریسم خواندن سپاه پاسدران و اشخاص مرتبط با سپاه و بلوکه کردن دارایی‌های سپاه و وابستگان آنها از دیگر موارد تحریم های است، گسترش نفوذ ایران اسلامی و الگو برداری کشور های اسلامی از ایران برای رهایی از عوامل تشدید این تحریم ها است.

امام جمعه تبریز علل اعمال تحریم های جدید آمریکا را ناکامی این کشور در تحولات منطقه خاورمیانه دانست و گفت: زمانی که جبهه مقاومت به پیروزی و توفیقات بسیاری دست پیدا کرد، عملیات موصل با موفقیت به پایان رسید، نهایت کار تروریسم داعشی نزدیک شد و تکفیری ها شکست خوردند آمریکا با هراس افتاد.

وی ادامه داد: ناکامی عربستان در منطقه، آزاد سازی حلب در شرق سوریه، پیشرفت‌های میدانی جبهه مقاومت و ناکامی طرح تجزیه کشورهای اسلامی سبب شد تا آمریکا تقابل خود را با ایران تشدید کند، چرا که آمریکا از مقاومت ایران در منطقه و پیشرفت های کشورمان به هراس و لرزه افتاد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و عقب راندن صهیو نیسم، آمریکای مستکبر و دست نشانده های منطقه ای آنها، تصریح کرد: با توجه به عامل اصلی شکست‌های پشت سر هم آمریکا و اراده پولادین ملت‌ها برای استفلال و رهایی از سلطه مشرکان باید دوستان منطقه ای حمایت کرد.

وی با اشاره به تحولات فلسطین و انتفاضه جدید آن، گفت: با کاهش نزاعات منطقه ای در سوریه و یمن بار دیگر فلسطین مورد توجه قرار گرفت، در جریانات اعتراضی به بسته شدن درب مسجد الاقصی چند تن از فلسطینان به شهادت رسیدند، امروز نباید اجازه داد تا طرح یهودی سازی قبله نخست مسلمانان به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: مذاکراتی از سوی رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی برای خاموش کردن انتفاضه فلسطین صورت گرفت، باید مراقب بود تا فلسطین که برای کشور های اسلامی بسیار مهم است یهودی سازی نشود، بسته شدند درب های مسجد الاقصی باعث مواضع مسؤولان ایرانی و برخی کشور های اسلامی شد که باید تداوم یابد.

وی با اشاره به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در 5 مرداد سال 72 و تشریف فرمایی ایشان به تبریز، گفت: امید است این سفر بار دیگر تکرار شود، همچنین امروز سالروز برپایی نخستین نماز جمعه در کشور است که در سال 58 به دستور امام راحل توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

امام جمعه تبریز به اهمیت نماز جمعه و تریبون آن پرداخت و گفت: امروز در 900 شهر نماز جمعه برگزار می شود که یک رسانه کم هزینه در صیانت از انقلاب و ارزش‌های امام راحل است، این مراسم عبادی سیاسی پایگاه مقابله با دشمنی دشمنان مستکبر و فتنه های داخلی است که در اختیار مسلمانان است و حضور باشکوه مردم در این مراسم باعث هراس دشمن خواهد شد.

وی با اشاره به هراس دشمن از برپایی باشکوه این مراسم عبادی سیاسی، افزود: امروز دشمن هجمه بسیاری را متوجه نمازهای جمعه در کشور کرده است، ایران اسلامی پنج شهید محراب دارد که همه عالم،مجتهد،با تقوا و پارسا بودند و مردم را به تقوا و تهذیب وا می داشتند، این شهدا نشان از ترس دشمن از نماز جمعه و جماعات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ میان مردم و ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: ستاد نماز جمعه لازم است در دانشگاه‌ها و مدارس شکل بگیرد، همچنین ارتباط میان مردم، نسل جوان و آینده سازان کشور لازم است با تبلیغ مؤثر تقویت یابد و ائمه جمعه مواضع مؤثر و تأثیر گذاری را داشته باشند.

وی ابراز داشت: حفظ وحدت و انسجام ملی در کشور میان مردم و مسؤولان مهم است، دیدار فرماندهان سپاه و دولتمردان نوید اتحاد و وحدت است که آن را به فال نیک می گیریم، امروز باید با اتحاد و اصرار بر استعداهای کشور و توانمندی های داخلی کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی پیش ببریم./854/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات