۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۱۴۳۶۲
مدیر مسئول پژوهش نامه سبک زندگی:

رسالت روحانیت تحول در نگرش امت اسلامی نسبت به خداوند است

مدیر مسئول پژوهش نامه سبک زندگی گفت: نظام روحانیت تلاش کنند تا در ارتباط با خداوند بینش مردم را متحول کرده و تمرکزشان بر اشاعه معارف بلند و انوار نورانی قرآن باشد تا حلقه اتصال آنان با خداوند مستحکم تر شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فعالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کارگاه سبک زندگی حکمی قرآنی پنج شنبه و جمعه، پنجم و ششم مردادماه با حضور حجت الاسلام محمد تقی فعالی، استاد برجسته حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.

حجت الاسلام فعالی در این کارگاه با بیان این یکی از نام های خداوند متعال مومن است، گفت: واژه مومن برگرفته شده از «امن» به معنای آرامش بوده همانطور که آرامترین وجود در جهان نیز خداوند است و هر کس می خواهد آرامش درونی پیدا کند باید به سمت خداوند و در خط سیر الهی قدم بردارد.

وی ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ع) اینطور آمده که هر کس به خواست پروردگار عمل کند و قلبش در برابر اراده الهی خاضع و خاشع شود، خداوند جهان را با او همراه و بر وفق مرادش هموار می کند و در ادله آیات و روایات این چنین آمده که سعادت کائنات و موفقیت و تعالی آنان در گرو قدم برداشتن در مسیر خداوند حکیم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن سرتاسر رحمت بوده و کتاب تکوینی است که به صورت تشریعی برای بشریت نازل شده خاطر نشان کرد: آیات نورانی قرآن با جهان هستی هماهنگی و مطابقت دارد و این هماهنگی بدین منظور است که سخن گفتن جهان هستی همان آیات قرآن و تجسم آیات قرآن نیز همان جهان هستی است.

حجت الاسلام فعالی با اشاره به سوره مبارکه الرحمن اظهار کرد: در این سوره پس از هر آیه اشاره به نعمتی از نعمات واسعه الهی شده و اگر نگاهتان را به خدا با تصویر رحمانیتش تطبیق دهید می بینید از پروردگار عالم چیزی جز رحمت و بخشش صادر نمی شود و دلیل کفر و تنش عده ای نیز عدم پذیرش این رحمانیت پروردگار است.

وی با بیان این که جهان هستی محصول رحمانیت و بخشندگی خداوند است، گفت: در جای جای هستی رحمت پروردگار خودنمایی می کند و رحمن در قرآن در ابعاد تکوینی و تشریعی مورد طرح و بحث قرار گرفته است که اشاره می کند این جهان با امامت رحمان خلق شده و با مهربانی و بخشندگی بی حد و اندازه ایزد تعالی رقم خورده است.

مدیر مسؤول پژوهش نامه سبک زندگی با بیان این که خداوند بی توقع و در هنگام نیاز بی حد و اندازه به بندگان عطا می کند، تصریح کرد: هرجا که نیازی دارید نخستین وجود حاضر خداوند متعال است که اگر خدا را اینگونه بشناسید و عقیده بینشی با قلبتان پیوند خورده باشد انقلاب و تحولی بی سابقع در وجودتان اتفاق می افتد.

حجت الاسلام فعالی با اشاره به ضرورت اصلاح بینش نسبت به خداوند در ساختار نظام هستی خاطر نشان کرد: مهمترین رسالت امروز روحانیت تغییر بینش مردم نسبت به وقایع است همانطور که سیره انبیا همواره مبتنی بر اصلاح بینش امت زمان خود بود اما در این میان هیچیک از روحانیت موظف به تغییر رفتار مردم نیستند.

وی ادامه داد: نظام روحانیت تلاش کنند تا در ارتباط با خداوند بینش مردم را متحول کرده و تمرکزشان بر اشاعه معارف بلند و انوار نورانی قرآن باشد تا حلقه اتصال آنان با خداوند مستحکم تر شود./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات