۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۴۰۳۹
کارشناس دینی مطرح کرد؛

حضرت معصومه کامل‌ترین الگوی حجاب و عفاف

حجت الاسلام موسوی گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان ما در زمینه عفاف وحجاب وحتی عبادت هست.
امام جمعه اندیکا

حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: برای کشور ما مایه افتخار است که محل مدفن حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد که در حقیقت این دو بزرگوار مملکت ما را نورانی کردند.

امام جمعه اندیکا با اشاره به منزلت وجایگاه مهم حضرت معصومه(س) ابراز داشت: هر آنچه که در روایات و احادیث قدسی وجود دارد حاکی از عظمت دختر حضرت موسی بن جعفر(ع) یعنی فاطمه معصومه(س) می باشد به طوری که نقل می کنند ایشان از بانوان وفرزندان پیامبراکرم(ص) هستند که مقام شامخ شفاعت را دارا هست.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیکا با تشریح روایتی از امام صادق(ع) درباره عظمت حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: روایتی از این امام همام است که می فرماید نام این دختر که بعدها متولد خواهد شد فاطمه است، در قم دفن خواهد شد وبه شفاعت او تمام شیعیان عالم وارد بهشت خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما نگران شفاعت اهل بیت و امام رضا(ع) وحضرت معصومه(س) برای ما نباشند چرا که این بزرگواران بسیار کرامت های فراوانی دارند اما زمینه این شفاعت را خود ما باید در این دنیا فراهم کنیم.

وی درباره چگونگی فراهم کردن زمینه شفاعت اهل بیت علیم السلام به ویژه حضرت فاطمه معصومه(س) برای ما مردم، ابراز داشت: عموم مردم زن ومرد به ویژه بانوان، حضرت فاطمه معصومه را برای زندگی خود الگو قرار دهند مخصوصا در حجاب و عفاف و عبادتشان و خلاصه این که عموم شیعیان ظواهر دینی خود را رعایت کنند.

امام جمعه اندیکا با اشاره به نحوه استفاده کردن مطلوب از دوبارگاه حضرت معصومه(س) وامام رضا(ع) در مسائل فرهنگی و معنوی کشور، ابراز داشت: بعد از انقلاب یک تحولی مطلوبی در جهت کسب فیوضات معنوی وفرهنگی از این دوبارگاه منور به وجود آمد اما قطعا این ظرفیت وجود دارد که متولیان فرهنگی کشور  با تشکیل همایش ها و جلسات متعدد به فضایل این بزرگواران اشاره کرد و هم آن ها را به عنوان یک الگوی قطعی برای پیداکردن مسیر درست به همه مردم معرفی کرد./9453/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات