۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۱۳۹۴۸
چند خبر کوتاه سیاسی؛

فروپاشی خلافت داعش در موصل شکست کامل استکبار و جاهلیت قبیله آل سعود را گریزناپذیرکرده است

بازدید اعضای کمیسیون امنیت از مرز بازرگان آذربایجان غربی، پرونده هسته‌ای باید از دولت گرفته شود و فروپاشی خلافت داعش در موصل شکست کامل استکبار و جاهلیت قبیله آل سعود را گریز ناپذیرکرده است برخی از اخبار کوتاه سیاسی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز وارد ارومیه شدند و در بدو ورود از مرز بازرگان بازدید هوایی کردند.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (4 مردادماه 96) به استان آذربایجان غربی سفر کردند.

اعضای کمیسیون در بدو ورود به ارومیه از مرز بازرگان بازدید هوایی کردند.

در این سفر که تا 9 مردادماه به طول می‌انجامد، قرار است اعضای کمیسیون با مسئولان امنیتی و انتظامی استان آذربایجان‌ غربی و شهرستان سلماس درباره چگونگی برقراری نظم و امنیت بیشتر در مرز‌های این استان بحث و گفت‌وگو کنند.

شریعتمداری: پرونده هسته‌ای باید از دولت گرفته شود

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اگر قرار باشد پرونده هسته‌ای به همین ترتیب ادامه پیدا کند به طور قطع با خسارات‌ بیشتری روبه رو خواهیم بود، گفت: باید پرونده از دست دولت خارج و به هیأت کارشناسان برجسته و متخصصین ورزیده سپرده شود.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه طی 4 سال گذشته دولت به وضوح نشان داده که توان و تخصص لازم را برای ورود به پرونده هسته‌ای کشورمان نداشته است، اظهار کرد: دولت طی این مدت با وجود اینکه بیشترین ظرفیت و امکانات نظام را به پای برجام ریخته و هزینه کرده است، هیچ دستاوردی درپی نداشته است.

وی افزود: دولت ادعا می‌کرد برجام باغ میوه‌ای است که سیب و گلابی‌های آن بعدا می‌رسد، اما حالا معلوم شده است که این سیب و گلابی‌ها گندیده و بیماری‌زا و خسارت آفرین است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اگر قرار باشد پرونده هسته‌ای به همین ترتیب ادامه پیدا کند قطعا ما با خسارت‌های بیشتری روبرو خواهیم بود، گفت: بنابراین باید پرونده از دست دولت خارج و به هیئتی مرکب از کارشناسان برجسته و متخصصین ورزیده سپرده شود که البته افرادی از دولت هم می‌توانند عضو این هیئت باشند ولی اداره امور آن نباید در اختیار دولت باشد؛ چراکه 4 سال برای بروز ناتوانی و عدم تخصص دولت کافی است و آزموده را آزمودن خطاست.

شریعتمداری در پایان عنوان کرد: اگر دولت با در نظر گرفتن «انصاف» یک مرور گذرا به وعده‌هایش درباره برجام و تعریف و تمجیدهایش از آن داشته باشد و آن را با آنچه امروز به دست آوردیم مقایسه کند، خودش هم اذعان می‌کند که توان لازم برای انجام این کار را نداشته است.

سرلشکر باقری: فروپاشی خلافت داعش در موصل شکست کامل استکبار و جاهلیت قبیله آل سعود را گریز ناپذیر کرده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: دستاوردهای شگرف مقاومت اسلامی در نبرد با تروریسم تکفیری با فروپاشی خلافت خودخوانده داعش در موصل، شکست کامل راهبردها و سیاست‌های استکبار، صهیونیسم و جاهلیت قبیله آل سعود را گریز ناپذیر کرده است.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به یادواره سرداران و 265 شهید اطلاعات قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پیامی صادر کرد.

 متن پیام به شرح ذیل است:

 تاریخ انقلاب اسلامی و ایران عزیز، تجلی‌گاه حضور مردان خطرپذیری است که با نام و یاد خدا برابر خطر سینه سپر کردند و در میدان‌های نبرد با دشمنان قرآن و اسلام، آرمان و آرزوهای آنان را سوزاندند و امروز و فردای این کشور را مدیون خود ساختند.

آری، سخن از مردان بزرگی است که مدال پرافتخار شهادت را نشان آوازه و درخشش خود و ملت ایران در جهان معاصر قرار دادند؛ شهیدان تاریخ سازی که چراغ راه آینده شدند و رضایت خدا را بر آرزوهای حقیر مادی و دنیوی ترجیح دادند.

بی تردید اگر این مجاهدت‌ها و حماسه آفرینی‌های شهیدان و تربیت یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نبود، همه روزهای روشن ملت و کشور عزیزمان ایران، زیر چتر سیاه سیاست‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه و استکبار به شب‌های تیره و تار تبدیل می‌شد، به گونه‌ای که از انقلاب و نظامی که هم اینک الگوی ملت‌های استکبارستیز و سلطه گریز شده است، نشانه‌ای باقی نمی‌ماند.

این حقیقت اقتضا می‌کند، سیره‌ شهیدان که ذخیره‌ ماندگار انقلاب اسلامی و مایه‌ حیات و بالندگی جامعه است، به عنوان مظهر قدرت ایران و استقلال و شرف کشور، هنرمندانه مورد صیانت قرار گیرد و در عینیت جامعه همچنان بالنده و پویا، متضمن حرکت رو به جلوی مردمان این سرزمین و نماد فداکاری و وفاداری آن‌ها به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

در این عرصه‌ سترگ، بی شک برگزاری این یادواره با شکوه، جلوه‌ای از این هنرمندی است که حماسه سرداران و 265 شهید اطلاعات قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نصب العین ما قرار داده است، حماسه‌ای که ترجمان شجاعت، از خود گذشتگی و نقش‌های سرنوشت‌ساز شهدای اطلاعات یگان‌های عملیاتی استان‌های کرمانشاه، ایلام و همدان در هشت سال دفاع مقدس و مصاف با دشمن متجاوز بعثی است و پشتوانه‌ بزرگ رزمندگان دلاور اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، محسوب می‌شد.

اقدام هوشمندانه و متعهدانه‌ دست اندرکاران برپایی این یادواره به ویژه فرمانده مقتدر و انقلابی نیروی زمینی سپاه و فرمانده مخلص و بی ادعای قرارگاه نجف و نیز خانواده‌های معظم و میراث داران شهدای عزیز که با روشی مدبرانه و شیوا در پی زنده کردن نام، یاد، خاطره و سیره‌ی الهام بخش آنان برآمده و اصالت بخشیدن به اهداف شهیدان و تقدیس ایثار و فداکاری و شهادت فی سبیل الله را یادآور شدند، را مورد تقدیر و ستایش قرار می‌دهم و از خدای سبحان خاضعانه می‌خواهم دل‌های ما را به واسطه‌ی تکریم شهدا، مصفا و به نورانیت و معنویت جلا دهد.

در پایان با تأکید بر لزوم درک شرایط حساس و سرنوشت ساز امروز، که تحولات منطقه و دستاوردهای شگرف مقاومت اسلامی در نبرد با تروریسم تکفیری با فروپاشی خلافت خودخوانده داعش در موصل، شکست کامل راهبردها و سیاست‌های استکبار، صهیونیسم و جاهلیت قبیله آل سعود را گریز ناپذیر کرده است و عبور موفق و سربلند دنیای اسلام و ملت ایران از پیچ تاریخی بزرگ و راه‌یابی به دروازه‌های تمدن نوین اسلامی را نوید می‌دهد، بازخوانی و ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌های سنگین خود در زنده نگه داشتن نام شهدا و بزرگداشت آنان به عنوان یک نیاز اساسی و فریضه‌ فراموش ناشدنی، همچنان باید دستور کار دائمی قرار گرفته و به فضل الهی در این مسیر مبارک، منویات و رهنمودهای نافذ و حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را قطب نمای تلاش و کوشش خود قرار دهیم.

نعمت‌زاده در حاشیه جلسه هیات دولت: در کابینه دولت دوازدهم نخواهم بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: ماندگارترین اقدام صورت گرفته توسط این وزارتخانه برگرداندن امید و اعتماد به سرمایه‌گذاران اقتصادی بوده است.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت یازدهم مصوبه‌ای تقدیم دولت شد تا دستگاه‌ها از خرید کالاهای خارجی، که در داخل تولید می‌شوند خودداری نموده و در همین راستا در سال‌های 94 و 96 به لیست این اقلام اضافه شد.

نعمت‌زاده در ادامه افزود: در طی این چهار سال با توجه به شرایط اقتصادی که با آن روبرو بودیم به موفقیت‌های خوبی رسیدیم که حاصل کار تمامی همکاران بوده که درنهایت منجر به ثبات در بازار شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص حضورش در کابینه دوازدهم گفت: انشاءالله در کابینه آینده نخواهم بود، اما خدمتگذاری وظیفه ما است.

نعمت‌زاده درباره اینکه کدام اقدام اقتصادی شما برای کشور و مردم ماندگار شده است پاسخ داد: برگرداندن امید و اعتماد به سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصاد و صنعتگران جهت سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای مثبت اقتصادی در کشور به اعتقاد من ماندگارترین اقدام بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته منابع مالی عظیمی به سمت مسکن حرکت کرده که می‌بایست این منابع به سمت تولید حرکت کند.

واعظی در جمع خبرنگاران: در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات نیستم/ صحبت‌هایی درباره ریاست دفتر رئیس‌جمهور با من شده است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه دیگر در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات نخواهم بود، گفت: صحبت‌هایی درباره ریاست دفتر رئیس‌جمهور با من شده، اما اجازه دهید آقای روحانی در این باره تصمیم بگیرند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حضورش در کابینه دولت دوازدهم، اظهارداشت: دیگر در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات نخواهم بود.

وی افزود: صحبت‌هایی درباره ریاست دفتر رئیس‌جمهور با من شده، اما اجازه دهید آقای روحانی در این باره تصمیم بگیرند./907/203/ب2

ارسال نظرات