۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۵۱۲۹۹۵
حجت الاسلام حسینی مقدم تبیین کرد؛

نقش امام زادگان در تربیت دینی جامعه

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به نقش امامزادگان در حفظ و نشر معارف اهل بیت(ع) گفت: ارتباط نسل جدید با امامزادگان باید بیشتر شود.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابراز داشت: امام زادگان سرمایه ای کهن هستند که شیعه مدیون آنها است و حیات شیعه نتیجه این سرمایه کهن است.

وی خاطرنشان کرد: ما در ایران بیش از 8 هزار امام زاده داریم که این امام زادگان در دوران حیات خود معارف اهل بیت(ع) را به ایرانیان منتقل کردند و شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را در ایران مستقر نمودند.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: بعد از وفات امام زادگان هم مرقد مطهرشان به عنوان مراکز معنوی، پایگاه های مهمی برای ارتباط مردم با اهل بیت محسوب می شد و این سرمایه کهن بوده که توانسته دین و مذهب ما را از گزند حوادث حفظ کند.

وی با بیان این که ما باید این سرمایه را به درستی به نسل جدید تحویل دهیم، گفت: نسل جدید باید از ما یاد بگیرد که نقش امامزادگان در حیات دینی ما بی نظیر بوده و باید نسل جدید بداند که امام زادگان پایگاه امنیت و آرامش محسوب می شوند.

مدیرکل اوقاف استان قم افزود: نسل جدید باید بیاموزند که امامزادگان همواره به وسیله مردم اداره می شدند و نیازمند مشارکت و حمایت مردم هستند و با حمایت نسل جوان باید امام زادگان به عنوان قطب فرهنگی هر منطقه پایگاه اصلی نور افشانی معنوی باشند.

وی یکی از اهداف تهاجم فرهنگی دشمن را جداسازی نسل جوان از اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی دیانت را در تمام دنیا مورد تهاجم قرار داده و در جمهوری اسلامی هم به خصوص به دنبال جدا کردن نسل جوان از معارف اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به نقش والدین در پیوند میان نسل جوان و معارف اهل بیت(ع) افزود: رسالت والدین در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بسیار سنگین است و والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که چگونه تا کنون معارف اهل بیت(ع) در جامعه پا بر جا مانده است و امامزادگان چه آثار و برکاتی برای جامعه دارند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات