۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۱۲۸۰۴
خطیب نماز جمعه ساری:

شعار استکبار ستیزی ملت ایران با تحریم ها کمرنگ نمی شود

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که آمریکایی ها بدانند که ملت ایران با وجود همه فشارها و تحریم های ظالمانه آنها هیچ گاه از مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: این ملت تا پای جان پای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی خواهند ماند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نمازجمعه مرکز استان به سخنان اخیر وزیر امور خارجه در نقض کردن روح و جسم برجام از سوی آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: چهره واقعی آمریکایی ها در جریان برجام بیشتر برای ملت های جهان آشکار شد.

وی با بیان این که آمریکایی ها هیچ گاه تعهدات خود در برابر کشورها پایبند نبودند، افزود: این کشور مستکبر و زورگو همواره در پی سلطه بردیگر کشورهای جهان بوده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که غربی ها به ویژه آمریکایی ها ثابت کردند که نمی توان به وعده های آنها امیدوار بود، خاطرنشان کرد: بدعهدی آمریکایی در قضیه برجام بار دیگر چهره منفور این کشور را به اثبات رساند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که عملکرد سیاه مقامات آمریکایی در 38 سال گذشته بر چهره کریح و دروغین این کشور صحه می گذارد، گفت: بررسی مواضع و عملکرد این کشور در برابر ملت ایران نشان دهنده اوج خباثت مقامات آمریکایی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی ها ندارند، خاطرنشان کرد: کارنامه آمریکایی ها در برابر ملت بزرگ ایران سرشار از نیرنگ و فریب است و در جریان مذاکرات اخیر نیز مقام معظم رهبری بارها نسبت به بدعهدی آمریکایی ها به مسؤولان گوشزد کرده بودند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که آمریکایی ها در هر دوره ای از هر تلاش بین المللی برای تضعیف و انزوای ایران اسلامی استفاده کردند، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداشته و دارند و با آنها در هیچ کاری همکاری نخواهند کرد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که بحران های امروز منطقه تنها بخشی از تلاش مداخله جویانه آمریکایی ها در کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همه توان و تلاش خود را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کارگرفتند اما شکست خوردند.

وی با اشاره به این که برجام تلاش آمریکایی ها برای نفوذ در کشورمان است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از همان آغاز مذاکرات نسبت به بدعهدی آمریکایی ها هشدارهای لازم را داده بودند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که ملت بزرگ ایران هیچ گاه گول لبخندهای آمریکایی را نخورده و نمی خوردند، خاطرنشان کرد: این ملت تنها گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و در برابر آمریکایی ها با همه قدرت خواهند ایستاد.

وی ملت ایران را مردمی هوشیار و با بصیرت دانست و با بیان این که مردم ما فریب لبخندهای آمریکایی را نخواهند خورد، گفت: این ملت رنج ها و مشکلات زیادی را از سیاست های ظالمانه و مستکبرانه آمریکایی ها در دهه های اخیر متحمل شدند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که نظام سلطه پس از شکست در عرصه نظامی به تحریم علیه ملت ایران روی آورد، تصریح کرد: اما تحریم ها نه تنها تأثیری بر اراده ملت ایران نداشت بلکه زمینه ای را برای پیشرفت و ترقی کشورمان در عرصه های مختلف فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت آمریکایی در حالی برجام را پذیرفته که همچنان بر تحریم های ضد ایرانی خود ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده خوی خصمانه و دشمنی دیرینه با ملت ایران است.

وی با بیان این که امروز دنیا به جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی پی برده است، افزود: آمریکایی ها می دانند که هیچ طرح و برنامه ای بدون نظر ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه قابلیت اجرا ندارد.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که آمریکایی ها بدانند که ملت ایران با وجود همه فشارها و تحریم های ظالمانه آنها هیچ گاه از مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهند کرد، بیان داشت: این ملت تا پای جان پای آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی خواهند ماند.

وی در ادامه سخنان خود اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت کشور از بحران ها و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: دولت باید به جای شعار دادن تنها در پی تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باشد.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها با شعار محقق نخواهد شد، تصریح کرد: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند یک عزم ملی در بخش های مختلف کشور هستیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که متأسفانه با توجه به تأکیدات چند ساله مقام معظم رهبری درباره مسأله اقتصاد مقاومتی هنوز اقدام اثربخشی در لایه های مهم کشور صورت نگرفته است، افزود: تنها با شعار و سخنرانی نمی توان به تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش توان دفاعی ایران و ارتقای توان نیروهای مسلح ایران افزود: ملت ایران سازش کار برابر توطئه های ددمنشانه دشمنان نخواهد بود و شعار ملت ایران هیهات من الذله است.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود به تلاش آمریکایی ها برای تحریم سپاه اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی برابر هیچ دولت استکباری سر سازش فرود نخواهند آورد و ملت ایران، شهید پرور و میزبان شهدای خوشنام و گمنام است.

وی همچنین به سالروز شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و با بیان این که جایگاه امروز دین و ارزش های اسلامی مرهون تلاش های علمی آن حضرت است، تصریح کرد: اگر نهضت فکری امام صادق(ع) نبود امروز جایگاه دین در عرصه های مختلف این گونه نبود./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات