۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۱۲۶۳۷
حجت الاسلام تقوی:

منتظران باید مقدمات ظهور امام زمان را فراهم کنند

رییس مرکز فقهی جوادالأئمه(ع) گفت: امام زمان(عج) از منتظری خوشنود خواهد شد که در برابر خدا، حق و عدل تسلیم باشد و از بی عدالتی و نابرابری گریزان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی در گفت و گو با صدای خراسان رضوی به تبیین ویژگی های منتظران حقیقی امام زمان(عج) پرداخت و اظهار کرد: در روایتی متقن و معتبر، انتظار فرج بهترین اعمال معرفی شده است و شاید این کامل ترین وصف برای انتظار است.

رییس مرکز فقهی جوادالأئمه(ع) با بیان اینکه انسان نیازمند امید است و کسی که امیدوار نباشد بلافاصله یأس او را به نابودی و انحطاط می کشاند، گفت: انسان در تمام مراحل زندگی و در هر روزی که چشم به جهان باز می کند، امیدی در دل دارد که او را شاداب نگاه می دارد و اضطراب را از انسان دور می کند؛ به گونه ای که حتی می تواند امراض بدن را شفا ببخشد؛ در نتیجه امید رکن حیات آحاد بشریت است.

وی افزود: انتظار به انسان امید می دهد که بداند منتَظَری خواهد آمد و دنیا را گلستان کرده و کدورت های بشریت را زائل خواهد کرد و با ظهور او، انسان در یک رفاه نسبی و شرایط عادلانه زندگی خواهد کرد که این امید به انسان حیات می دهد و برای بقای انسان نشاط ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: بهترین انتظار، آن انتظاری است که اولا ما منتَظَر را بشناسیم؛ یعنی پی به حقیقت وجود و شخصیت ایشان ببریم و علم و اعتقاد و عرفان ما نسبت به حضرت افزایش پیدا کند که اگر این واقعیت ها شکل بگیرد، انتظار ما یک انتظار واقعی خواهد بود.

رییس مرکز فقهی جوادالأئمه تأکید کرد: انتظار برای وجود مقدسی مانند امام زمان(عج) قطعا نیاز به مراقبت ها و مسائلی دارد و طبیعتا امام زمان(عج) از منتظری خوشنود خواهد شد که در برابر خدا، حق و عدل تسلیم و از بی عدالتی و نابرابری گریزان باشد.

وی یادآور شد: اگر انسان متخلق به اخلاق خوش باشد، در عبادات خود خضوع و خشوع داشته باشد و نسبت به بندگان خدا مهربانی ورزد، مصداق منتظر برای ظهور کسی است که با آمدنش همین مسائل در جامعه محقق خواهد شد؛ در نتیجه اولا انتظار فرج بهترین عمل است، ثانیا امید به انسان حیات می دهد و ثالثا منتظِر باید برای منتَظَر مقدماتی را فراهم کند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات