۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۱۲۵۳۷
امام جمعه زنگی آباد:

حفظ سلامت نظام اسلامی بزرگترین دستاورد شورای نگهبان است

امام جمعه زنگی آباد با بیان اینکه بزرگترین دستاورد شورای نگهبان حفظ سلامت نظام اسلامی است، گفت: اگر فعالیت این نهاد و مجموعه مبارک نبود مهره های دشمنان اسلام و نظام به ارکان کلیدی کشور نفوذ می کردند.
حجت الاسلام ابراهیم سیفی

حجت الاسلام ابراهیم سیفی، امام جمعه شهر زنگی آباد درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: فلسفه وجودی شورای نگهبان نگاه کردن دین به حکومت اسلامی و حاکمیت آن است؛ زیرا در دین اسلام حکومت و حاکمیت از سوی خداوند تعیین شده است.

وی افزود: این حکم خداوند بوده و بر این اساس بعد از خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و بعد از ایشان حضرت علی (ع) و همچنین بعد از حضرت علی(ع) امامان معصوم حضور دارند و در عصر غیبت ادامه ولایت و حاکمیت ائمه معصوم را بر عهده ولایت فقیه گذاشته اند؛ بنابراین در عصر غیبت ولی فقیه حاکمیت دین خدا و اجرای احکام الهی را در  حکومت اسلامی بر عهده گرفته است.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: در نظام اسلامی راهکارهای بسیاری در قانون اساسی تعیین شده تا حاکمیت برای بندگان صالح خدا باشد؛ از این رو مجموعه ای تحت عنوان فقهای شورای نگهبان تشکیل شده تا به این امر رسیدگی کنند.

امام جمعه زنگی آباد اظهار داشت: این نهاد کارهای بسیاری را انجام می دهد؛ از جمله نظارت بر قوانین مجلس و تایید و معرفی کردن کسانی که قرار است در حاکمیت کشور نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام سیفی یادآور شد: قطعا استکبار جهانی و کسانی که با حاکمیت اسلام دشمن هستند برای نابودی این نظام تلاش می کنند؛ از این رو یکی از دیدگاه های مهم این است که از انقلاب در برابر دشمن دفاع کنیم.

به گفته وی شورای نگهبان یکی از نهادهایی است که راه نفوذ دشمنان به نظام اسلامی را سد کرده است؛ به همین دلیل مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

 امام جمعه زنگی آباد در پایان گفت: اگر این نهاد و مجموعه مبارک نبود دشمنان اسلام و این نظام به هدف خود که همان نابودی حکومت اسلامی است می رسیدند؛ از این رو بزرگترین دستاورد شورای نگهبان حفظ سلامت نظام اسلامی است./866/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات