۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۱۲۴۹۰
امام جمعه شوش:

شورای نگهبان جلوی ورود افراد نااهل به مناصب حکومت اسلامی را گرفته است

حجت الاسلام امام گفت: شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی وظیفه بزرگ جلوگیری از ورود افراد نااهل را در مناصب مهم حکومت اسلامی برعهده دارد.
شورای نگهبان

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره اهمیت شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، ابراز داشت: شورای نگهبان یکی از مهمترین نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد که حیات نظام اسلامی را تثبیت کرده است.

امام جمعه شوش درباره مهمترین وظیفه شورای نگهبان، ابراز داشت: شورای نگهبان، نگهبان قوانین و شرع اسلامی است و اگر در مجلس شورای اسلامی قوانینی بر خلاف شرع مقدس اسلام باشد، آن را اصلاح خواهند کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش با اشاره به تخصص اعضای شورای نگهبان به شرع و مسائل حقوقی، اذعان داشت: به دلیل اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اکثر آن ها اسلام شناس یا حقوقدان نیستند، لازم است این قوانین به متخصصان آن یعنی اعضای محترم شورای نگهبان فرستاده شود که اسلامیت قوانین را براساس اسلام وقانون اساسی بررسی کنند.

حجت الاسلام امام در ادامه بیان داشت: شورای نگهبان وظیفه جلوگیری از ورود افراد نااهل به مناصب مهم حکومت اسلامی را برعهده دارد که در قالب بررسی صلاحیت های افراد از سوی این شورا در انتخابات صورت می گیرد.

وی درباره جایگاه مهم شورای نگهبان در فیلتر قانونی و شرعی در نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی که به دنبال ضربه زدن به جمهوریت و اسلامیت کشور ما هستند، باید فیلتری برای ورود همدستان آن ها به مناصب مهم حکومتی در کشور وجود داشته باشد که این امر خطیر بر عهده شورای محترم نگهبان است.

امام جمعه شوش در پایان تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و استکبار جهانی همیشه در صدد بودند که به سلامت و پایداری حکومت ما لطمه بزنند اما نهادی همچون شورای نگهبان که در رأس آن ها دبیر محترم و انقلابی این شورا آیت الله جنتی است، جلوی آن ها با قدرت و استحکام ایستادگی کرده اند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات