۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۳۸۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مومن واقعی با قرآن و اهل بیت زندگی می کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در زندگی ما آثار و برکات بی شماری دارد که محدود به دنیا نمی شود.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه همدانی ها با اشاره به آثار و برکات همراه شدن قرآن و اهل بیت(ع) گفت: اوایل بعثت، مخالفت با پیامبر(ص) در اثر تعصب های جاهلی، کبر، نخوت، غرور و بیش از همه دنیاپرستی، شدید بود؛ زیرا بعثت پیامبر(ص) همه خواسته های نامشروع را سرکوب می کرد.

وی اظهار کرد: پیامبر(ص) نه تنها برای مردم مکه و مخالفان بلکه برای همه مردم تاریخ در همان اوایل بعثت، هدف خود را بیان کرد تا وقتی مردم  اهل تفکر شدند موانع راه رسالت و تبلیغ شریعت الهی برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: هدف بعثت پیامبر(ص) در جمله «إنّی قدجئتکم بخیرالدنیا و الاخرة؛ خیر دنیا و آخرت را برایتان اورده ام» خلاصه می شود که این اعطای خیر دنیا و آخرت هم بدون درخواست اجر است؛ به همین دلیل حساب و کتاب کسانی که دعوت انبیا را نپذیرفته اند در قیامت سخت می شود که چرا به این دعوت عالمانه، عادلانه، حکیمانه و بدون مزد پاسخ نداده اند.

این خطیب برجسته با بیان اینکه خیرهای مورد اشاره پیامبر(ص)، قرآن و روایات اهل بیت(ع) است، با ذکر مثال هایی به وابستگی این دو به یکدیگر اشاره و تصریح کرد: محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در زندگی ما آثار و برکات بی شماری دارد که محدود به دنیا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه آیات جزء آخر قرآن بیانگر ارزش ها و برکات زندگی با قرآن است، خاطرنشان کرد: کسی که در دنیا با قرآن و اهل بیت(ع) زندگی کرده، وقتی وارد محشر می شود فرشتگان از همه سو به زیارت او می آیند و همین خیر دنیا و اخرت است که انسان را تبدیل به مومن واقعی می کند.

گفتنی است، جلسات سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تا شهادت امام صادق(ع) هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در محل حسینیه همدانی ها برگزار می شود./930/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات