۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۱۲۳۷۲
امام جمعه دلگان:

تقویت حقوق شهروندی در جامعه اسلامی نیازمند اقدامات زیرساختی دستگاه های اجرایی است

حجت الاسلام بامری گفت: دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی باید نسبت به تقویت حقوق شهروندی در دولت اسلامی زیرساختی اقدام کنند تا در عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی توازن مناسب شکل گیرد.
حجت الاسلام عظيم بامری، امام جمعه دلگان

حجت الاسلام عظيم بامري، امام جمعه دلگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به اهمیت تبیین حقوق شهروندی در دولت اسلامی گفت: اقشار ضعیف جامعه به افرادی اطلاق می‌شود که از حداقل امکانات اجتماعی، رفاهی و معیشتی برخوردار نیستند که این گروه از افراد با ضعف بنیه های اقتصادی در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مواجه هستند.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه‌های اجرایی در زمینه رسیدگی به مشکلات این اقشار و احقاق حقوق شهروندی، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی باید نسبت به تقویت حقوق شهروندی در دولت اسلامی به صورت زیرساختی اقدام کنند تا در عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی توازن مناسب شکل گیرد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه برخی از جریان‌های سیاسی و فرهنگی به رسالت اصلی خود درزمینه حقوق شهروندی توجه نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: این جریانات که سعی دارند حقوق شهروندی را طبق میل خود تفسیر کنند باید بدانند که این اقدام یک آفت و آسیب به شمار می‌رود؛ زیرا بهره برداری های سیاسی با اهداف خاص از حقوق شهروندی به زیان جامعه است./۸۳۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات