۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۳۷۹
آيت الله نمازي:

حوزه و دانشگاه با توطئه فرهنگ بي تفاوتي مبارزه كنند

آیت الله نمازی گفت: حوزه علميه، دانشگاه ها، نهادهاي فرهنگي و هنرمندان بايد مراقب باشند تا زمينه نفوذ سياست هاي دشمنان را فراهم نكنند و با توطئه فرهنگ بي تفاوتي مبارزه كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان با اشاره به 21 تيرماه سالروز قيام مردم مشهد در سال 1314 شمسي بر عليه سياست‌هاي رضا خان و شهادت تعداد زيادي از مردم ايران، گفت: توطئه تهاجم عليه ملت ايران و اعتقادات ديني آنها امروز نيز در دستور كار دشمنان اسلام و نظام جمهوري ايران است.

وي افزود: حوزه هاي علميه، دانشگاه ها، نهادهاي فرهنگي و هنرمندان بايد مراقب باشند تا زمينه نفوذ سياست هاي دشمنان اسلام و ايران را فراهم نكنند و با توطئه ‹‹فرهنگ بي تفاوتي›› مبارزه كنند.

آيت الله نمازي با انتقاد و ابراز تأسف از پخش برخي فيلم‌ها و سريالها از سيماي جمهوري اسلامي ايران، گفت: اين فيلم‌ها و سريالها مروج اختلاط و ارتباط نامحرمان و مروج بي حجابي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان از موضوع حجاب به عنوان يكي از مسائل ضروري اسلام نام برد و تأكيد كرد: همانگونه كه همه فرقه هاي مسلمانان حتي آل سعود و كساني كه مسلمانان را به گلوله بسته اند به نماز اعتقاد دارند و نماز را واجب مي‌دانند و هركس آن را انكار كند مرتد است، حجاب نيز امري واجب است و هر فردي ضرورت و لزوم حجاب را منكر شود، مرتد مي‌شود.

به گفته وي، اگر كسي حجاب را قبول و به آن اعتقاد داشته باشد اما توجهي به آن نداشته باشد مرتد نيست و اينگونه نيست كه هر بي حجابي مرتد باشد، بلكه هركسي كه حجاب را كه مانند نماز واجب است انكار كند، مرتد است.

آيت الله نمازي حجاب را از ضروريات اسلام خواند و با تأكيد براينكه جوانان و خانواده ها مراقب باشند تحت تأثير سياست ها و تبليغات دشمنان قرار نگيرند، گفت: امروز زنان مسلمان در كشورهاي غربي حتي در آمريكا و اروپا با قدرت و با صلابت حجاب خود را حفظ كرده و دولتمردان غربي تيز از اين قاطعيت و صلابت زنان مسلمانان عصباني هستند و بايد به اين عصبانيت بميرند.

وي در ادامه با اشاره به كودتاي نافرجام پايگاه شهيد نوژه در 21 تيرماه سال، 59 گفت: تعدادي از نظاميان وابسته به رژيم پهلوي از بعد از برنامه ريزي با پاريس نشينان براي انجام كودتايي كه بيت امام خميني(ره) و ستاد فرماندهي ارتش، پادگان حر، پادگان قصر، پادگان حشمتيه، زندان اوين و صدا و سيما در اولويت نخست حمله كودتاچيان قرار داشت برنامه ريزي كرده بودند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: علت كشف كودتاي نافرجام پايگاه شهيد نوژه تعصب و غيرت ملي و اسلامي يكی از افسران خلباني بود كه به او گفته شده بود در اين كودتا مجاز هستند تا 5 ميليون نفر را قتل عام كنند و همين عامل سبب نگراني اين افسر شجاع شد و منجر به كشف كودتا و دستگيري كودتاچيان شد.

آيت الله نمازي در ادامه اوضاع مردم يمن را بسيار نگران كننده خواند و با اشاره به گذشت 800 روز از حمله نظامي آل سعود كافر به مردم يمن، از سكوت مرگبار مدعيان دروغين حقوق بشر در رابطه با قتل عام مردم يمن ابراز تأسف كرد و گفت: بيش از يكهزار و 700 نفر بر اثر بيماري وبا جان خود را از دست داده اند و در حال حاضر نيز 297 هزار نفر مبتلا به بيماري وبا، در خانه ها و بيمارستانهاي يمن با كمبود دارو و امكانات درماني رو به رو هستند.

وي افزود: دولت آل سعود در روزهاي اخير 4 جوان شيعه منطقه قطيف را به جرم شركت در تظاهرات و اقدام مسلحانه عليه به اصطلاح مدعيان ولي امر مسلمانان، به اعدام محكوم و حكم اعدام را اجرا كرد.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: در حالي كه جمهوري اسلامي ايران مهمترين عنصر و عامل امنيت در منطقه خاوميانه است، اما تيلرسون وزير امور خارجه آمريكا در سفر اخير خود به عربستان مدعي شده است ايران عامل بي ثباتي در منطقه است و ايران را تنها عامل بي ثباتي در منطقه معرفي كرده است.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: آمريكا كه از هزاران كيلومتر فاصله با منطقه قلدرمأبانه كشورها و ملت هاي منطقه را تهديد مي كند بايد بداند ملت هاي منطقه، متحد و يكپارچه عليه شما قيام خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه امروز همه دنيا ناظر بر اتحاد مردم و ارتش سوريه و عراق و اهل سنت و شيعه و فرقه هاي كرد و ايزدي برعليه داعش و آمريكا هستند، گفت: آمريكا نيز بايد بداند آن كسي كه در آينده نزديك ساقط خواهد شد دولت آمريكا و استكبارجهاني است./۲۰۱/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات