۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۱۱۳۰۹
آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد؛

سالار شهیدان بزرگترین نقطه وحدت بخش هیأت های مذهبی

آیت الله مصباح یزدی به وحدت هیأت های مذهبی و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: هیأت های مذهبی می توانند با هم یک نشریه واحد داشته باشند.
دیدارخادمان هيات سراسرکشور با آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عصر امروز در دیدار جمعی از خادمان هیأت های مذهبی کشور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با تأکید بر تفکر در فرهنگ دینی در زمینه ارزش های متعالی، گفت: یکی از برجسته ترین مفهوم ها وحدت و در مقابل آن تفرق است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در آیات قرآن کریم بر وحدت تأکید شده است و می فرماید، خداوند برای شما مسلمانان چیزی را تشریع فرمود که قبلا به حضرت نوح، ابراهیم، موسی و عیسی علیهم السلام فرموده بود و به پیامبر اکرم(ص) هم همین را تشریع کرده بود؛ این مسأله مهم این است که حول محور دین از پراکندگی جلوگیری کنید.

وی ابراز داشت: هیچکس بی عیب و نقص نیست و باید تلاش شود که عیب های برادر دینی شما برطرف شود و به او نیز برنخورد تا محبت آن ها به هم کمتر نشود؛ در اسلام سفارش شده که در جلسات دوستانه باید ذکر اهل بیت(ع) شود و این کار با رفت و آمد و گفت و گو زنده می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: دلیل این سفارش ها بر محبت ورزیدن، دوستی با برادران دینی و صله رحم با آن ها در چیست؟ رشد فرزند بر این است که با هم سالان خود ارتباط داشته باشد؛ برای علم آموزی به مربی نیاز دارد؛ برای افزایش ثروت خود به راهنما نیاز دارد و انسان نمی تواند همه چیز را خودش تجربه کند؛ پس زندگی انسان بدون همکاری انسان های دیگر به هدف نمی رسد.

وی ادامه داد: همیشه در انسان ها افراد فاسد و جنایتکار وجود داشته اند و در زمان حضرت آدم(ع) هم چنین افرادی بودند که هابیل، قابیل را به قتل رساند؛ انسان مختار است و از سوی همین اختیار کار غلط می کنند و حتی اجازه نمی دهند که دیگران هم راه درست را بروند؛ به همین جهت خدای متعال دستور مبارزه با فساد را صادر کرد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در دستور به مبارزه با فساد تأکید کرده است که باید این جهاد به شکل دسته جمعی و مستحکم باشد؛ اگر جهاد نظامی را به جهاد نرم گسترش دهیم، آنموقع باید به جای جلوگیری از نفوذ نیزه و شمشیر، مراقب نفوذی ها بود و اجازه نفوذ هیچ عاملی داده نشود.

وی با بیان این که برای ایجاد اتحاد میان انسان ها باید سعی شود از عوامل جدا کننده اجتناب و دل ها به هم نزدیک شود، گفت: مسلمانان و شیعیان از عیوب یکدیگر چشم پوشی کنند و  افکار و عواطف را به هم نزدیک کنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: شیعه نقاط وحدت بخشِ زیادی دارد و امام حسین(ع) یکی از بزرگترین این عوامل وحدت آفرین است، اما همتی می خواهد که بتوانیم از این نقاط استفاده کنیم؛ افرادی که سالار شهیدان را دوست دارند باید در سراسر کشور با هم دوست و متحد باشند.

وی توصیه کرد: هیأت های مذهبی می توانند با هم یک نشریه واحد داشته باشند و حرف های خود را در آن چاپ کنند؛ این نشریه هر چه غنی تر باشد افراد بیشتری به هم نزدیک می شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: عواملی که فکرها را به هم نزدیک می کند، باید بکارگیری شده و به ارتباطات عاطفی و وحدت دل ها تبدیل شود؛ عشق، فکر و محبت هیأت ها و دوست داران امام حسین(ع) باید یکی شود و این ثروت حفظ شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برای شناخت این افراد در سراسر کشور باید شبکه ای ایجاد شود که بتواند این افراد را به هم بشناساند؛ باید رابط هایی که برتری فکری، علمی و تقوایی بر دیگران دارند در کشور حضور پیدا کنند و آن ها را با هم همفکر کنند.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: هیأت های مذهبی نیاز به یک حزب یا سازمان دارند که از یک مرکز هدایت شده و رشد کنند و به اهداف خود تحقق ببخشند؛ تقویت رابطه سبب می شود که افراد بیشتری به این کانون وحدت آفرین بپیوندند و روز به روز جمعیت آن بیشتر شود.

وی در پایان یادآور شد: اختلافات هیئات مذهبی باید به حداقل برسد و نقاط مشترک تقویت شود؛ اگر به این شکل اقدام شود ثمرات آن را به خوبی شاهد خواهیم بود؛ این اقدامات باید با توسل به اهل بیت(ع) انجام شود و این روابط را بر اساس محوریت ولی فقیه توسعه دهیم و فکر و عواطف خود را با افکار و عشق ایشان یکی کنیم./840/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات