۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۱۱۲۰۶
امام جمعه تبریز:

خدمت خالصانه به مردم اولویت نخست مسؤولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه این انقلاب متعلق به مردم و مستضعفان است، گفت: در نظام اسلامی اولویت نخست مسؤولان باید خدمت به صاحبان انقلاب باشد.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم پیش از ظهر امروز در پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌ها در تبریز با تأکید بر توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در رابطه به رسیدگی به وضعیت محرومان، اظهار داشت: تلاش همه مسؤولان باید خدمت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست مسؤولان باید خدمت به قشر محروم جامعه باشد، تصریح کرد: تلاش مسؤولان باید کار انقلابی و جهادی برای رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه باشند، خدمت در شورا نیز کار ماندگار است که در لایه های مختلف شهری مشاهده خواهد شد.

امام جمعه تبریز شوراها را مهد قانونگذاری شهری دانست و ابراز داشت: شوراها خود باید دارای روح قانون گرایی باشند، مدت تصدی شوراها 4 سال به طول می انجامد و در این مدت که آثار خدمات آن سال‌ها پا برچا خواهد ماند باید شوراها با قدرت به امر خدمت به مردم اشتغال داشته باشند.

وی در جهت بهبود امور و ارتقاء وضعیت شوراها، بر مسؤولیت پذیری و خدمت خالصانه، قانون گرایی، جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه در نهایت بر کار انقلابی و جهادی برای حل مشکلات موجود و جامع عمل پوشاندن به توصیه های مقام معظم رهبری تأکید داشت و افزود: خدمت خالصانه باید اساس کار شورا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: مسؤولان به ویژه مسؤولان شورای شهر که از سوی مردم انتخاب می شوند باید در نظام اسلامی کار خالصانه و خدمت به مستضعفان و صاحبان انقلاب در اولویت کار خود قرار دهند، خدمت خالصانه اعضای شورای شهر در متن شهر بروز می یابد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و همیاری دستگاه‌های دولتی با شورای شهر و با جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه گذاری باید سبب آبادی و عمرانی شهر شد، بیان داشت: شوراهای شهر با کارآمدی می توانند تعیین کننده سرنوشت یک شهر باشند و در ممانعت از استبداد شهری و تک گرایی مؤثر باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به امر مشورت، خاطرنشان کرد: شوراها با بهره گیری از خرد جمعی توانسته است کارهای بزرگی را انجام دهند، شهر تبریز شهر شهدای محراب، شهر عاشورا و شهر سه علامه است و در جهت آبادانی این شهر برنامه ریزی و تلاش خواهیم داشت./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات