۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۱۰۶۳۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین:

سازگاری با ارزش ها شرط جلب منافع ملی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین گفت: اگر منافع ملی در راستای ارزش های دینی و انقلابی باشد منافع ملی است و ما آنها را جلب و حفظ می‌کنیم و اگر با ارزشها در تضاد باشد به دنبال آنها نخواهیم بود.
منافع ملی

حجت الاسلام رضا کاظم لو،‌ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به منافع ملی، گفت:‌ در حفظ منافع ملی هیچ جای شکی وجود ندارد،‌ اما نسبت به اینکه چه هزینه‌هایی باید پرداخت چند دیدگاه وجود دارد؛‌ برخی بر این باورند که در ازای آن هر هزینه‌ ای قابل پرداخت است، اما برخی دیگر با تکیه بر مبانی قرآنی و دیدگاه رهبر معظم انقلاب بر این باور هستند که پرداخت هزینه برای حفظ منافع ملی امری مشروط است و ما نمی‌توانیم تمام سرمایه‌های ملی را در این زمینه هزینه کنیم.

وی ادامه داد: ما دنبال منافع ملی هستیم البته تا مادامی که هزینه‌ ای از ارزشها را نپردازیم، اگر منافع ملی در راستای ارزشهای دینی و انقلابی باشد منافع ملی است و ما آنها را جلب و حفظ می‌کنیم و اگر با ارزشها در تضاد باشد به دنبال آنها نخواهیم بود.

حجت الاسلام کاظم لو درباره رابطه ارزشها با منافع ملی، ابراز داشت: عاملی که سبب پیروزی در نظام جمهوری بود و نظام اسلامی بر پایه آن استوار شد ارزشها بود، بنابراین با توجه به این مبانی دینی و سیاسی گذشتن از برخی ارزشها برای جلب منافع بازگشت به عقب است.

وی سپس با بیان موانع رسیدن به منافع ملی عنوان کرد: دشمنان قسم خورده ما با تمام تلاش خود مانع رسیدن به منافع ملی کشور ما هستند و با تحت فشار قرار دادن سعی در تسلیم ما دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران قزوین توضیح داد: از صدر اسلام دشمنان از راه‌های گوناگون و با تهدید سعی در تسلیم مسلمانان داشتندو هدف اصلی آنان نیز همین تسلیم بود، امروزه نیز این تهدیدها و تحریمها ادامه دارد و این دشمنی در حدی است که حتی با تسلیم نیز از منافعی که در دست آنان قرار دارد صرف نظر نخواهند کرد.

وی ادامه داد: دشمنان برای تسلط به نظام از راه‌ها و اهرمهای فشاری همچون تبلیغات و معکوس جلوه دادن امور و عملکرد مجلس و دولتها در جهت تسلیم مردم بهره می‌برند، باید توجه داشت که تمام این تلاشها نشان قدرت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام کاظم لو در پایان گفت: استقامت، وحدت و تکیه بر داخل بهترین راه مقابله دشمن است و لازم است ما در تولیدات فرهنگی و غیر فرهنگی به توان  داخلی تکیه داشته باشیم، امری که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات