۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۱۰۵۳۳
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران:

راهیان نور تنفس بخشی معنوی به روح جامعه است

سلامی گفت: راهیان نور تكرار نیست و همانگونه كه هر نماز تاثیر و خاصیت خود را دارد این سفر هرسال تاثیر خاص خود را دارد، راهیان نور تنفس بخشی معنوی به روح جامعه است.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز در همایش تجلی اخلاص كه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با اشاره به اینكه بدون تردید همگان اذعان داریم كه انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بازیابی هویت همه مسلمانان است، اظهار داشت: نقطه آغاز رجعت و بازگشت اسلام به حقیقت واقعی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی سبب نجات اسلام از بردگی مدرن و آزاد كردن تفكر، اندیشه و فرهنگ دنیای اسلام از تسلط غرب شده است، انقلاب ما بازیابی شكوه و عظمت اسلام و جهان اسلام در عصر حاضر می باشد، این انقلاب بعثتی مجدد همچون دوران اولیه است، امروز تاریخ اسلام همواره یادآوری حماسه و خاطرات و وقایع باشكوهی است كه نقاط تحول و عطفی در نظام بشری را به همراه داشته است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران تاكید كرد: خداوند تاكید می كند كه به یاد داشته باشید كه شما اندك مستضعفین داخل زمین بودید ولی خداوند به شما عزت و نصرت داد، این داستان دقیقا در موضوع انقلاب اسلامی هم رخ داد، فاصله میان تسخیر طاغوتی ما و ابعاد پیشرفت از سوی آنها تعیین می شود و بعد فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی ما توسط استكبار تعیین و مدیریت می شد.

سلامی یادآور شد: اینكه امروز ایران صاحب قدرت با دامنه های بزرگ شده است غیر قابل باور بوده و این نصرت الهی است كه نصیب ما شده است، وقتی ملتی در نفس خودش اراده می كند تا تغییری در عالم ایحاد كند این اتفاق خواهد افتاد، انقلاب ما تحولی در قلب ها، ذهن ها و اراده ها بود، رهبری آن انقلاب توانست با نفوذ در قلب و ذهن تحولی اساسی در عالم ایجاد كند و این معماری قلب ها و ذهن ها از سوی رهبری ادامه پیدا كرد.

وی افزود: جهان اسلام امروز در مرحله تكمیل حضور در این قلب ها است، امروز جهان درگیر جنگ نرم است و دفاع مقدس همان حركت اثرگذاری است كه توانست یك قدرت پایان ناپزیر و فرهنگی ایجاد كند، دفاع مقدس یك هویت متوقف شده در زمان نیست كه در یك جغرافیا و مكان محدود به یك نسل باشد، دفاع مقدس تجسم تندیس اسلام برای اعتبار ما در جهان اسلام است، این نقش جاودان اعتقاد یك ملت در عرصه تحولات سیاسی یك ملت است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران با بیان اینكه عناصر هویت بخش جامعه ما در دفاع مقدس رویید، خاطرنشان كرد: یقینا انقلاب ما بدون دفاع مقدس ناقص می ماند چون در آنجا فضیلت ها درخشید، قرآن در دفاع مقدس ما تفسیر شد و آنچه به آن اعتقاد داشتیم تبدیل به یقین شد، سلاح و تجهیزات و قدرت ظاهری نمی تواند ایمان و اراده تحت تاثیر قرار دهد و دقاع مقدس این موضوع را ثابت كرد و جهان اسلام با درس از این موضوع می تواند كفر را از كشور خود خارج كنند.

سلامی ابراز داشت: عدالت نسبت به دشمن در دفاع مقدس ظهور پیدا كرد، ما بدون دفاع مقدس آیا می توانستیم در مقابل آمریكا بایستیم؟، با این جنگ اسلام پیروز و قدرت های بزرگ كوچك شدند، می توان تاریخ اسلام را با دفاع مقدس به قبل و بعد از این تاریخ تقسیم كرد، ما با این جنگ ایمن شدیم و جبهه های جدیدی فتح كردیم و دشمن را عاجز کردیم، سلاح های دشمن از كار افتاد و اراده ها برای به كار گیری سلاح از بین رفت، دفاع مقدس چنین دستاوردهایی برای ما و جهان اسلام داشته است.

وی با اشاره به اینكه اگر ریشه های شجره طیبه اسلام در این كشور ریشه كرد امروز لبنان جان گرفت و فلسطین زنده شد و در امتداد آن تونس، بحرین، عراق و افغانستان توانستند به عنوان مجاهدان مسلمانان با كفار مبارزه كنند و این سرنوشت جدیدی را رقم خواهد زد و درخشش و طلوع اسلام بارزترین مشخصه آن خواهد بود.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران گفت: قدرت زمانی موثر است كه اعتبار داشته باشد و كشور صاحب قدرت امروز در دنیا و كشور صاحب منزلت است و ترازی كه امروز ایران در آن قرار دارد ممتاز است و ما در تراز قدرت های كلاسیك شرق و غرب نیستیم بلكه بالاتر رفته ایم زیرا ما با قدرت منطق و فرهنگ غنی اسلام كه در رفتار مجاهدانشان بروز می كند دیده می شویم.

سلامی با اشاره به اینكه تنها راه بقاع و حیات عزتمندانه قدرتمند شدن است، تصریح كرد: شهدا تندیس های زنده و جاودان از همه فضایلی است كه در شخصیت آنها ظهور كردند، سرزمین های ما مقدس شدند و كوچه های ما و خانه های ما دروازه های ورورد بهشت شد، بدون شهدا و مقاومت فكر كنید می توان از سرمایه های غنی خود دفاع كرد؟، شهادت مفهومی است كه تمام ارزشهای جامعه را می توان در آن جستجو كرد.

وی در مورد راهیان نور بیان كرد: راهیان نور رسالت انتقال همه عظمت ها به نسل های جدید است، این سفر نسل جدید را تربیت می كند، تزریق ایمان بر كالبد جامعه در این سفر شكل می گیرد، هیچ میدانی به اندازه دفاع مقدس نمی تواند سازنده شخصیت نسل جوان باشد، دشمن تلاش می كند جوانان و جامعه ما را نسبت به اعتقادات و معارف و جهاد بیگانه كند زیرا می داند كه سرمایه اصلی كه سبب زوال قدرت های دنیا شده است روحیه شهادت طلبی و مجاهدت طلبی است پس دشمن در تلاش است ما را از تاریخ خیلی نزدیك مان دور كند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران ادامه داد: دفاع مقدس تاریخی است كه در زمان حال جریان دارد و همچون عاشورا در حال حركت است، این عامل اصلی قدرت ما است و هر جامعه ای هویت خود را از چنین منابعی می گیرد و ما از اسلام، شخصیت های دینی و دفاع مقدس این موضوع را به خوبی وام گرفته ایم.

سلامی یادآور شد: راهیان نور اصلا تكرار نیست و همانگونه كه هر نماز تاثیر و خاصیت خود را دارد این سفر هرسال تاثیر خاص خود را دارد، راهیان نور تنفس بخشی معنوی به روح جامعه است، اگر امروز خورشید می درخشد و از اخلاق و معنویت خبری هست به خاطر سفرهایی چون راهیان نور است زیرا در مقابل سپاه شیطان با قدرت آماده است، دشمن تمام قدرت خود را به صحنه آورده است اما ما الهی عمل می كنیم و هر موضوعی كه الهی شود ابعاد آن بی انتهاء است.

وی با بیان اینكه قدرت جهانی زمانی به ما حمله كردند كه قدرت ما هنوز شكل نگرفته بود اظهار كرد: دشمن در همین زمان سیلی خورد از این رو در این میدان اندك هم كه هستیم نباید نگران بود و همیشه باید با امید به سوی نصرت الهی حركت كرد، خداوند اجر مصلحان را ضایع نمی كند و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك نظام شكل یافته در تراز یك قدرت جهانی در همه عرصه ها می درخشد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران افزود: باید دید موازنه از نظر سیاسی به نفع كیست، سعودی ها، آمریكا، انگلیس و اروپا همه ظرفیت خود را به كار گرفتند تا فرهنگ اقتصاد و جامعه ما را از بین ببرند، در تمام این صحنه ها دشمن ناتوان و بی عمل شده است، واقعیت را نباید در مقابل چشمان وارونه نشان داد، استعدادهای ما برای بزرگ شدن تمام نشده است و اگر آنها را به كار گیریم غوغا می كند.

سلامی در پایان گفت: بسیج نماد تزكیه یك جامعه است و مشعله های فروزان عزت جامعه ما به شمار می آیند و باید این فرهنگ و معنا از سوی همگان حمایت شود تا این تضمین قدرتمند ما فراهم شود./201/816/ب1

ارسال نظرات