۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۰۹۳۲۲
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

زائران درباره امنیت حج نگرانی نداشته باشند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برخی افراد درباره امنیت زائران فضای مسمومی را در جامعه ایجاد کرده‌اند که سبب استرس شده که امید است با همکاری صدا و سیما این مسأله کاهش پیدا کند.
زائران درباره امنیت حج نگرانی نداشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز در جلسه مشترک با مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره)، گزارشی از وضعیت اعزام زائران ایرانی به حج تمتع پرداخت و گفت: خوشحالیم که زمینه سفر زائران ایرانی به حج تمتع فراهم شد تا بتوانند امسال از برکات معنوی این سفر نوری به خوبی استفاده کنند.

وی به برخی فعالیت های فرهنگی و اقدامات صورت گرفته در ایام حج تمتع برای زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره اشاره کرد و افزود: به این منظور و با هدف آشنایی هر چه بیشتر زائران ایرانی با آداب و اخلاق سفر، جلسات آموزشی را در ایران آغاز کرده‌ایم که این جلسات با حضور مدیران و روحانیون کاروان‌ها در حین سفر به ویژه در شهرهای مکه و مدینه ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر درباره اهمیت و جایگاه بهداشت در میان زائران ایرانی، بیان داشت: این موضوع از طریق مرکز پزشکی هلال احمر در حج وزیارت به خوبی در حال پیگیری است و اقداماتی نیز تاکنون صورت گرفته تازائران با انجام این برنامه ها،‌سفر خوبی را در این مدت داشته باشند و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به انجام مناسک خود بپردازند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره اینکه زائران باید با دید زیبا به حج مشرف شوند، گفت: با نظرسنجی انجام شده چه زائران بیت الله الحرام و چه زائران اربعین حسینی نسبت به این موضوع نظر مثبتی داشتند.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی  زائران به دلیل تخلف و عدم رعایت قوانین، در فرودگاه مدینه و یا جده به اتهام مواد مخدر دستگیر می شدند؛ اما در حال حاضر وضعیت زائران در این باره بهتر شده است، گفت: با اقدامات ارزشمندی که از سوی بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت انجام شد در سال های اخیر حتی یک مورد دستگیری برای چنین موضوعی گزارش نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، درباره امنیت زائران در ایام حج تمتع، عنوان داشت: امروز برخی افراد درباره امنیت زائران فضای مسمومی را در جامعه ایجاد کرده‌اند که سبب استرس زائران شده که امید است با همکاری صدا و سیما این مسأله کاهش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی انجام شده و همچنین به دلیل برخی مشکلات رفت و آمد و محدویت‌ها از زائران ایرانی خواستیم که به جای انجام مراسم بدرقه در فرودگاه امام خمینی(ره)، این مراسم به صورت گروهی در تکایا و مساجد انجام شود، همچنین از زائران خواسته شده است که وسائل مورد نیازشان را که در چمدان های شخصی جاسازی کرده و 24 تا 48 ساعت زودتر برای کنترل تحویل دهند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به طی مراحل قانونی و اداری برای خروج زائران از مرزهای هوایی، هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا این اقدامات با سرعت و دقت بیشتری انجام گیر و زائران در کمترین زمان ممکن بتوانند به خارج از کشور اعزام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود به آمار اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات اشاره کرد و از اعزام بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر زائر ایرانی به عراق خبر داد و گفت: اگر امنیت بهتری در عراق برقرار شود تعداد اعزام زائر افزایش خواهد یافت، همچنین درباره عمره مفرده اگر امنیت برقرار شود تعداد زائران از 700 تا 800 نفر به یک میلیون نفر افزایش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است در کنار فرودگاه بازاری فراهم شود که زائران در عربستان کمتر خرید کنند این مساله خواسته همه مسؤولان است که باید جدی گرفته شود./۸۰۷/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات