۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۹۲۸۴
آیت الله حیدری:

عدم مدیریت صحیح آب، امنیت ملی و جهانی را به خطر خواهد انداخت

آیت االله حیدری گفت: ضرورت مدیریت صحیح آب بسیار حائز اهمیت است که عدم مدیریت آن موجب به خطر افتادن امنیت ملی و جهانی می شود.
آیت الله محسن حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در نشست تخصصی آب و امنیت که در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: اگر مدیریت صحیح منابع آب وجود داشته باشد قطعا امنیت ملی وحتی امنیت جهانی وجود خواهد داشت ولی اگر مدیریت صحیح نباشد، امنیت به خطر خواهد افتاد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خوزستان در قبل از جنگ تحمیلی در رتبه سوم در حوزه کشاورزی و عمران داشت اما بعد از جنگ به رتبه چهاردهم تنزل کرد و همچنان در حال نزول است زیرا که جنگ تحمیلی زیرساخت ها را در استان ازبین برد و هرکاری که هم که صورت گرفت، به طور اساسی نبود.

امام جمعه موقت اهواز، در رابطه با انتقال آب ابراز داشت: انتقال آب زمینه های اختلال امنیت ملی را در بوجود آورده است و یکی از راههای سربازگیری  برای دشمن ادامه انتقال آب از سرشاخه های رودهای خوزستان است.

آیت الله حیدری با انتقاد از عملکرد دولت در بحث آب، اذعان داشت: در حالی که پیش از انتخابات اعلام شده بود مجوز ساخت 50 سد در کشور لغو شده است اما متاسفانه چند روز پس از برگزاری انتخابات سد خرمرود توسط وزیر نیرو افتتاح شد با اینکه از نوع برقابی نیست و بلکه برای کشاورزی و صنعت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه حل نجات استان خوزستان فقط همگرایی و همدلی مردم و مسوولان استان، فارغ از تفاوت های قومی و سیاسی است./9453/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات