۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۰۹۲۲۴
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

ادارات خراسان شمالی توجه بیشتری به نماز اول وقت داشته باشند

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر دستگاه‌ها و ادارات استان به برپایی نماز اول وقت، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که شاهد برپایی نماز جماعت به‌صورت اول وقت در همه ادارات و دستگاه‌های خراسان شمالی باشیم.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در نشست ساماندهی ائمه جماعات ادارات استان، با اشاره به آثار و برکات فراوانی که برپایی نماز جماعت در حوزه‌های فردی و اجتماعی دارد، بر لزوم توجه ویژه به این فریضه الهی در ادارات به‌عنوان عاملی برای افزایش کارایی نیروی انسانی تأکید کرد.

وی برپایی نماز جماعت اول وقت در ادارات را عاملی برای نظم بخشیدن به امور و افزایش کارایی نیروی انسانی در ادارات دانست و افزود: به جا آوردن نماز اول وقت می‌تواند در فرآیند منظم شدن فرد به او کمک کند.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: با نیازسنجی‌هایی که در طول سال صورت می‌گیرد نسبت به اعزام روحانی و مبلغ به ادارات و دستگاه‌ها مختلف اقدام می‌شود و به‌نوعی برنامه‌ریزی شده تا هیچ اداره و دستگاهی از برپایی نماز جماعت بی‌بهره نباشد.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در راستای تحقق این هدف موجود است، اظهار داشت: عواملی چون نبود فضای مناسب برای اقامه نماز و عدم توجه کافی کارکنان به اهمیت نماز اول وقت در برخی از ادارات وجود دارد؛ اما لازم است با تلاش و پیگیری مجدانه مسؤولان، شاهد برپایی نماز جماعت به‌صورت اول وقت در همه ادارات و دستگاه‌ها باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز در مکتب اسلام، گفت: خدا خود علی و اعلی بوده و بندگانش را هم به سمت‌وسوی علو و تعالی فرامی‌خواند که در این راستا اسلام و قرآن برترین و متعالی‌ترین هستند و امت را با وجود مؤمنان راستین ترسیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه نماز عامل علو و تعالی است، خاطرنشان کرد: در ساختار نماز شاخصه‌های تعالی یعنی هدف متعالی، نقشه راه متعالی راه و رهبر تعالی‌بخش و نیز رهزنان راه تعالی به زیبایی ترسیم شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه نماز میزان و معراج و نماد کامل یک جامعه متعالی است، اظهار کرد: با فرهنگ تعالی‌بخش نماز می‌توان به خیر کثیر و کوثر ارزش‌ها دست یافت و از عوامل دورکننده انسان از تعالی فاصله گرفت./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات