۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۰۸۹۷۲
مدیر حوزه علمیه قزوین:

تمام مراکز علمی از منابع با ارزش حوزه‌های علمیه استفاده کنند

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امروز تربیت نسل جوان با ابزار آموزه‌ها و معارف دینی امکان پذیر است، گفت: همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع باارزش حوزه‌های علمیه و دیدگاه‌های مراجع به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین عصر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه بقیة الله قزوین که در سالن اجتماعات این مدسه برگزار شد، با اشاره به وظیفه حوزه‌های علمیه، گفت: روشنگری و هدایت مردم به خصوص نسل جوان وظیفه خطیری است که بر عهده روحانیون و حوزه‌های علمیه به عنوان فرماندهان جنگ نرم قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش حساس حوزه‌های علمیه در ارشاد و هدایت نسل جوان، افزود: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ کانون تربیت عالمان و فرزانگان بوده است این قشر از افراد جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم به راه رستگاری قدم بردارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه امروز تربیت نسل جوان با ابزار آموزه‌ها و معارف دینی امکان پذیر است، اظهار کرد: امروز تربیت نسل جوان و بابصیرت بدون پیروی از مکتب اهل بیت(ع) امکان پذیر نیست همه مراکز علمی و تربیتی باید از منابع باارزش حوزه‌های علمیه و دیدگاه‌های مراجع به ویژه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به قرار دادن جوانان در مسیر تقوا و معنویت، ابراز کرد: آنچه که امروز در جامعه دینی ما مهم و باارزش است رساندن جامعه به اهداف والایی چون مقابله با گسترش فرهنگ غرب ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان در مسیر تقوا و معنویت است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در جهت آسیب رساندن به نسل جوان تصریح کرد: امروز دشمنان نظام اسلامی با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اعتقادات جوانان را مورد هدف قرار داده‌اند از این رو باید روحانیون در جهت آگاه سازی جوانان نسبت به توطئه‌های دشمن اقدامی عملی داشته باشند.

وی در پایان گفت: روحانیان باید برای ایجاد پیوند عمیق میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ولایت فقیه را به خوبی تبیین کنند چرا که از آغاز انقلاب تاکنون به برکت ولایت فقیه تحولات بزرگی در کشور رخ داده است، از این رو مهمترین عامل ضمانت بقا این نظام بستگی به این اصل مترقی و شاخص در جامعه دارد./873/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات