۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۰۸۷۰۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

فعالیت ۱۵۰ روحانی مبلغ در طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی این نهاد، گفت: ۱۵۰ روحانی مبلغ در برگزاری این طرح در خراسان شمالی مشارکت می‌کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت، اظهار کرد: هم‌زمان با فصل تابستان این طرح به همت نهاد تبلیغات اسلامی و با مشارکت مبلغان و مبلغات در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت 150 روحانی در برگزاری این طرح در خراسان شمالی، افزود: در این راستا ۳۰ پایگاه بوستان معرفت برای اوقات فراغت برپا شده و علاوه بر این ۴۰ کاروان «دین، نشاط و زندگی» هم به مناطق مختلف استان اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه این کاروان‌ها در قالب گروه‌های تبلیغی پنج‌نفره به مناطق روستایی با اولویت مناطق دورافتاده اعزام می‌شوند، ادامه داد: اجرای نمایش، پرده‌خوانی و نقاله خوانی، کارگاه‌های داستان و شعرخوانی برخی از برنامه‌های این کاروان‌ها است که با رویکرد دینی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فعالیت ۳۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی بجنورد در طرح اوقات فراغت، اضافه کرد: مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی برنامه‌های تابستانی امسال را در زمینه آموزش، تبلیغ و ترویج قرآن ادامه می‌دهند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن کریم، ترجمه، تفسیر و حفظ قرآن کریم ازجمله این دوره‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: مناطق کمتر توسعه‌یافته که بیشتر در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی هستند در اولویت اجرای ویژه‌برنامه‌های تابستانی قرار دارند که با تقویت خانه‌های قرآن شهری و روستایی در مناطق در معرض آسیب اولویت‌بندی‌های لازم انجام شده است.

حجت‌الاسلام خادمی هدف از فعالیت مؤسسات قرآنی در سطح استان را ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن کریم به متعلمین دانست و افزود: علاوه بر این در تابستان اجرای طرح‌های اوقات فراغت در این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با مهم شمردن فرصت جوانی برای کسب دانش و فضائل اخلاقی، تعطیلات تابستانی را بهترین فرصت برای دستیابی به این هدف مهم دانست و گفت: اوقات فراغت مهم‌ترین و دل‌پذیرترین اوقات انسان برای کسب فضائل اخلاقی و موفقیت اجتماعی داست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به نقش مربیان در غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و کودکان، اظهار کرد: مربیان فرهنگی نقش بسیار مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارند؛ چراکه با به اشتراک گذاشتن علم، دانش و تجربیات خود در بین اقشار مختلف به‌ویژه جوانان زمینه‌های لازم برای رشد آنها در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عرصه فرهنگی را فراهم می‌کنند./9314/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات