۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۰۸۵۳۹
آیت الله شاهچراغی:

رونق اشتغال آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی می‌تواند آمار بزهکاری را در جامعه کاهش دهد، گفت: مسؤولان ذی‌ربط در این زمینه چاره‌ای تدبیر کنند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی استان سمنان به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دفتر خود بابیان اینکه نبود اشتغال و تعطیل شدن کارگاه‌های تولیدی افزایش بیکاری و از سوی دیگر بزهکاری‌های اجتماعی را افزون‌تر می‌کند لذا این مهم می‌طلبد تا در سایه تعامل و همدلی دستگاه‌های اجرایی چاره‌ای برای آن تدبیر شود، ابراز داشت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با برگزاری جلسات متعدد تلاش شد تا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود و این به‌تنهایی کافی نیست بلکه باید دستگاه قضائی نیز با رسیدگی سریع در زمینه رونق اقتصادی واحدهای تولیدی غیرفعال نیز کوشا باشد.

وی افزود: هر چه زمینه تولید و اشتغال بیشتر در جامعه فراهم باشد مصادیق آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته خواهد شد لذا باید با نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در لایه‌های جامعه، به افزایش اشتغال و رونق کسب‌وکار و کاهش نرخ بیکاری کمک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه برای افزایش اعتماد عمومی باید اجرای عدالت و اخلاق‌مداری در اولویت کار دستگاه قضائی قرار گیرد، ابراز داشت: قضاوت ازجمله مشاغل حساسی محسوب می‌شود که باید در راستای احقاق حقوق مردم کار انجام دهد لذا هرچه قضاوت و داوری‌ها با عدل بیشتری صورت گیرد اعتماد عمومی به‌نظام و دولت و دستگاه قضائی افزایش خواهد یافت.

آیت الله شاهچراغی تأکید کرد: سلامت نفس قاضی در رسیدگی به پرونده‌ها بسیار حائز اهمیت است بنابراین مدیران اداری و قضات استان سمنان باید در راستای افزایش سلامت این نهاد بیش‌ازپیش کوشا باشند.

وی افزود: حجم بالای پرونده‌های قضایی سمنان به علت نبود فرهنگ گذشت است لذا باید روحانیان و معلمان از هر تریبونی که در اختیاردارند برای تحقق فرهنگ گذشت و فداکاری بهره گیرند و با نهادینه شدن این فرهنگ در بین مردم ناخدا گاه حجم زیادی از پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها کاسته خواهد شد و از سوی دیگر برابری و برادری جای خود را به کینه و انتقام‌جوئی خواهد داد./977/د۱۰۲/ج۱

ارسال نظرات