۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۰۸۳۹۱
امام جمعه موقت کاشان:

سرگرم کردن مسلمانان به برنامه های بیهوده برنامه مستکبران است

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: امروز يكي از برنامه هاي قدرت‌هاي مستكبر جهاني اين است كه مردم را به برنامه بيهوده سرگرم مي‌كنند تا آگاهي نداشته باشند، اما مكتب حق، نه تنها از آگاهي و ارتقاي فهم درك پيروان خودش نمي ترسد، بلكه آنها تشويق به علم آموزي و تفكر مي‌كند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار جمعه شب در جلسه تفسير قرآن كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني در خيابان ملامحسن فيض كاشاني برگزار شد در تفسير جزء 29 و سوره مرسلات، گفت: شروع سوره مباركه مرسلات با 5 قسم است و 5 آيه اول هركدام مشتمل بر يك قسم است.

وي افزود: در قرآن مكرر به برخي از امور قسم خورده است، حتي به جان پيامبر اكرم(ص) قسم خورده است از اين رو در قرآن، حدود 93 قسم در 40 سوره قرآن است و اين درحالي است كه خداوند نيازي به قسم خوردن ندارد چرا كه هرچه مي گويد حقيقت است.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: اسلام ديني است كه مي خواهد پيروان خودش را به لحاظ فكر و انديشه به كمال برساند، از اين رو قرآن مي خواهد انسان داراي كمال و فهم و آگاهي باشد و هدايت و رشد كند، بنابراين يكي از راههاي رشد انسان تفكر است و انسان در سايه فكر به رشد و كمال مي رسد و هدايت مي‌شود.

وي يادآورشد: تفكر آن قدر مهم است كه پيامبرمي فرمايد، يكساعت تفكر از 70 سال عبادت بهتر است، چرا كه در سايه يك ساعت فكر، انسان در صراط مستقيم قرار مي‌گيرد و هدايت مي شود.

امام جمعه موقت كاشان، يادآور شد: يكي از علائم مكتب حق  اين است كه از آگاهي پيروان خودش نه تنها هراسي ندارد بلكه آنها را بر افزايش علم و آگاهي تشويق مي كند و از پيروان خود مي خواهد تا براي هركاري تفكر و تدبر كنند اما مكتب باطل از اينكه پيروان اش آگاه باشند هراس دارد و هميشه آنها را در جهل و ناداني نگه مي دارد، مانند زمان رژيم ستم شاهي كه از علم و آگاهي مردم وحشت داشتند.

حجت الاسلام اسلامي تبار اظهار داشت: امروز يكي از برنامه هاي قدرتهاي مستكبر جهاني اين است كه مردم را به برنامه بيهوده سرگرم مي‌كنند تا آگاهي نداشته باشند، اما مكتب حق، نه تنها از آگاهي و ارتقاي فهم درك پيروان خودش نمي ترسد، بلكه آنها تشويق به علم آموزي و تفكر مي‌كند و اگر در اين زمينه كوتاهي كنند آنها را سرزنش مي‌كند.

وي، افزود: خداوند براي اينكه مردم را به تفكر و علم و آگاهي برساند، قسم هايي مي خورد و مردم نيز مي دانند قسم براي موضوع مهمي است و اگر خداوند در قرآن قسم مي خورد، يكي از دلايل اين است كه توجه مردم را به موضوع مهمي جلب كند تا در باره  آن موضوع مهم مطالعه و تفكر كنند و سبب آگاهي و انگيزه و رشد انسان شود.

وي در ادامه نزول قرآن را براي هدايت، رشد و كمال انسان ها دانست وگفت: قرآن كتاب تلاوت نيست، بلكه كتاب درس است، بنابراين خواندن قرآن موضوعيت ندارد بلكه تلاوت قرآن طريقيت دارد تا راه طريقي براي رسيدن كمال و سعادت و هدايت باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار، افزود: بعد ازخداوند دومين شخصيتي كه مي تواند قرآن را معرفي كند پيامبر اكرم(ص) است، روز قيامت گرفتاري‌هاي مختلفي خواهيم داشت كه براي رفع هر كدام از اين گرفتاري‌ها بايد ذخيره و وسيله اي داشته باشيم.

امام جمعه موقت كاشان ادامه داد: روز قيامت روز خوف و وحشت است و انسان در خوف و وحشت به دنبال امنيت است، روز ظلمت است و انسان نياز به نور دارد، قیامت روز حساب و كتاب است و انسان نياز به پشتوانه دارد تا كفه ترازوي عمل صالح انسان سنگين شود، بنابراین انسان باید قرآن را چراغ راه زندگی خود قرار دهد./1307/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات