۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۰۷۰۵۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

تکیه و اعتماد به استکبار موجب بی‌اعتبار شدن انسان در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به انذارهای الهی به مردم گفت: خداوند متعال می‌فرماید به ظالمان تکیه و اعتماد نکنید زیرا آتش می‌گیرید اگر امروز کسی به استکبار تکیه و اعتماد کند اعتبار و آبروی او خواهد رفت و چیزی از او باقی نمی‌ماند بدون شک کسانی که انذارهای خداوند را نادیده می‌گیرند در آتش جهنم خواهند سوخت.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به رسالت خطیر پیامبر در ارتباط با مردم گفت :خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای پیامبر ما تو را بشارتگر و هشدار دهنده فرستادیم و دعوت کننده به سوی خداوند به فرمان او و چراغی تابناک این آیه بیانگر این است که پیامبر افزون بر اینکه انذارکننده بود رسالت مبشری هم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اقسام رسالت تعلیمی پیامبر اکرم(ص) افزود: پیامبر دو نوع رسالت تعلیمی داشت نخستین رسالت این بود که خودشان به میدان آمده و احادیث و روایات فراوانی هم از ایشان در موضوعات مختلف بیان شده و بسیاری از احادیث و روایات نقل شده از ائمه معصومین(ع) هم ریشه در روایات و احادیث حضرت رسول دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به رسالت دوم تعلیمی پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: رسول خدا در این روش تعلیمی معلمان نمونه‌ای مانند ائمه اطهار را به کلاس درس آورده و به ما معرفی می‌کند و تاکید می‌کند که روش تعلیم آنها را بپذیریم و به گفتار آنها عمل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما باید انذارپذیر باشیم ابراز کرد: همان گونه که حضرت رسول( ص) انذار دهنده و بیم دهنده است ما هم باید انذارپذیر باشیم زیرا اگر انذارپذیر نباشیم مانند کسانی خواهیم شد که در مقابل حضرت قرار گرفتند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به خطاب خداوند متعال به کسانی که انذارهای پیامبر را نمی پذیرفتند، خاطرنشان کرد: خداوند خطاب به کسانی که انذارهای پیامبر را نمی پذیرفتند فرموده است آیا به آیات قرآن نمی اندیشند یا مگر بر دل هایشان قفل هایی نهاده شده است بی گمان کسانی که پس از مشخص شدن راه هدایت به حقیقت پشت کردند شیطان آنها را فریفت و به آرزوهای دور و درازشان انداخت.

وی در ادامه با اشاره به انذارهای الهی به مردم تاکید کرد: خداوند متعال می‌فرماید به ظالمان تکیه و اعتماد نکنید زیرا آتش می‌گیرید اگر امروز کسی به استکبار تکیه و اعتماد کند اعتبار و آبروی او خواهد رفت و چیزی از او باقی نمی‌ماند بدون شک کسانی که انذارهای خداوند را نادیده می‌گیرند در آتش جهنم خواهند سوخت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه افرادی که سرمایه‌های ملت را در معرض خطر قرار می‌دهند آتش جهنم آنها را تهدید می‌کند تصریح کرد: امروز کسانی که سرمایه‌های ملت را در معرض آسیب و خطر قرار داده و پیشرفت‌های یک ملت را بازیچه دست دشمنان سودجو و بدخواه کرده اند باید بدانند که آتش قهر و غضب خداوند متعال آنها را تهدید می‌کند.

وی در پایان گفت: امروز ما وظیفه داریم حق و حقیقت را به درستی بشناسیم و در مسیر آن ثابت قدم و استوار باشیم حتی اگر در این راه تنها بودیم چرا که به فرموده امیرمومنان(ع) در راه درست و مسیر صحیح به همراه ایمان و تقوا اگر تنها بودید باز به راه خود ادامه دهید./873/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات