۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۷۹۶
در جلسه مشترکی صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه همکاری بین اداره اوقاف و بنیاد مسکن قزوین

جلسه مشترک بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای اجرای تفاهنامه همکاری برگزار و تفاهم نامه ای در راستای ساماندهی امور وقفی در روستاها امضا شد.
 تفاهم نامه اداره اوقاف و بنیاد مسکن قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، جلسه مشترک بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه استان قزوین روز چهارشنبه در راستای اجرای تفاهنامه همکاری با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، روسای ادارات حقوقی و ثبتی و بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف در محل بنیاد مسکن قزوین برگزار شد که در این جلسه برای ساماندهی امور وقفی در روستاها تفاهم نامه بنیاد مسکن و اداره کل اوقاف قزوین امضا شد.

در این جلسه حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف استان تصریح کرد: از این پس برای پیگیری امور مقرر شد جلسات در دو هفته یکبار توسط کارشناسان و معاونین در سطح ادارات اجرایی شهرستان‌ها برگزار و گزارش جلسات به مدیران کل دستگاه‌ها ارائه شود.

وی در ادامه افزود: اداره اوقاف و امور خیریه قرار است نسبت به معرفی روستاهای هدف گردشگری مذهبی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کند و پیش از تهیه طرح هادی روستاها، برای تعیین وضعیت موقوفی بودن اراضی نسبت به ادارات وقاف و امور خیریه استعلام شود.

حجت الاسلام عادل ابراز کرد: پیش از صدور سند مالکیت املاک روستایی واقع در اراضی وقفی، از اداره اوقاف و امور خیریه استعلام خواهد شد و این اداره نسبت به ارسال یک نسخه از طرح‌های جامع تصویب شده بقاع متبرکه واقع در مناطق روستایی به بنیاد مسکن اقدام خواهد کرد.

همتیان مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: مقرر شد بنیاد مسکن در تهیه طرح‌های هادی روستاها، مالکین اراضی را برای تغییر کاربری مذهبی و تنظیم وقف نامه به اداره اوقاف و امور خیریه معرفی کند.

وی در ادامه افزود: همچنین در این تفاهم نامه اداره اوقاف و امور خیریه در جهت اجرای نیت واقفین مرتبط با مناطق محروم و روستایی و اقشار مستضعف با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری خواهد کرد و بنیاد مسکن هم در خصوص اخذ اسناد مساجد روستایی با اداره اوقاف همکاری خواهد کرد.

شایان ذکر است دراستان قزوین ۱۱۲ روستای موقوفی باجمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر وجود دارد که این جمعیت ۳۰ درصد از خانوارهای روستایی استان قزوین را تشکیل می دهد./873/۱۰۲/ب2

 

ارسال نظرات