۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۰۶۷۷۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مایوس بودن از رحمت خداوند متعال گناهی بزرگ و نابخشودنی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی مایوس بودن از رحمت خداوند متعال را گناهی بزرگ و نابخشودنی دانست و گفت: حضرت ابراهیم در دعای خود از خداوند تقاضا دارد که زن و فرزندش در شرایط سخت مکه رزق و روزی داشته باشند این امر نشان می‌دهد که آن حضرت در چنین شرایط سختی هم مایوس از رحمت الهی نبود.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به دعای حضرت ابراهیم(ع) گفت: حضرت ابراهیم وقتی خانه کعبه را بنا کرد فرمود خداوندا اینجا را شهری قرار بده و امنیت را در آن ایجاد کن این دعا که در سوره بقره آمده است نشان دهنده این است که چیزی مانند امنیت در زندگی دارای اهمیت نیست.

وی در ادامه افزود: دعایی که از حضرت ابراهیم(ع) در سوره ابراهیم آمده است نشان می‌دهد که اطراف مکه شهر شکل گرفته و دعای آن حضرت برآورده شده است اما این شهر دارای امنیت کامل نیست و آن حضرت از خداوند متعال درخواست امنیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات داعش درباره ایجاد ناامنی در برخی مناطق اظهار کرد: امروز پدیده داعش کاری کرده است که تمام مردم دنیا اهمیت و نعمت امنیت را به خوبی درک می‌کنند از این رو چیزی در دنیا به اندازه امنیت صاحب اهمیت نیست و امنیت از نان و آب هم اهمیت بیشتری دارد.

وی در ادامه مایوس بودن از رحمت خداوند متعال را گناهی بزرگ و نابخشودنی دانست و ابراز کرد: حضرت ابراهیم در دعای خود از خداوند تقاضا دارد که زن و فرزندش در شرایط سخت مکه رزق و روزی داشته باشند این امر نشان می‌دهد که آن حضرت در چنین شرایط سختی هم مایوس از رحمت الهی نبود از این رو ما هم باید این روش و سبک دعا را برای خود داشته باشیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال از عهده هر کاری برمی‌آید، تاکید کرد: نباید درماندگی خودمان را به خداوند متصل کنیم و گمان کنیم که او ناتوان است و در نهایت مایوس و ناامید شویم باید بدانیم در هر شرایطی که هستیم خداوند متعال از عهده هر کاری برمی‌آید و توانایی انجام آن را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به دعای دیگر آن حضرت در ارتباط به خانواده و فرزندانش تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) در ادامه دعاهایی که به درگاه خداوند متعال دارد از او تقاضا می‌کند که خود و فرزندانش نسبت به بت پرستی بیگانه باشند در حقیقت آن حضرت با این دعا خواست که همه ما در مسیر درستی قرار بگیریم و گمراه نشویم.

وی در پایان گفت: حضرت ابراهیم(ع) در ادامه از خداوند متعال می‌خواهد که کاری کند تا ما در خدمت دین او بوده و از اقامه کنندگان نماز باشیم از این رو ما هم باید در دعاهای خود از خداوند بخواهیم که به ما توفیق بندگی و خدمت‌گزاری را عنایت بفرماید./873/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات