۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۷۰۴
به همت تبلیغات اسلامی بجنورد صورت گرفت؛

برگزاری طرح خانواده متعالی با هدف تبیین جایگاه نظام خانواده در اسلام

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: به همت این نهاد طرح خانواده متعالی با هدف تبیین جایگاه نظام خانواده در اسلام و با محوریت بانوان در مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد امروز در جلسه طرح خانواده متعالی، اظهار کرد: طرح مزبور به همت نهاد تبلیغات اسلامی و با هدف تبیین جایگاه نظام خانواده در اسلام و اهمیت بیان این موضوع در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه بانوان پیش‌بینی و برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای آموزش‌های دینی و فرهنگی است، افزود: نظام مقدس خانواده در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته و خانواده به‌عنوان جایگاه نخست آموزش و پرورش انسان نقش خاصی در تربیت نسل جدید دارد.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: این مهم سبب شد نهاد تبلیغات اسلامی بجنورد با فراهم‌سازی زمینه‌های لازم کلاس‌های آموزش فرهنگی، دینی و خانوادگی را در قالب طرح خانواده متعالی دایر کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد اضافه کرد: در قالب این طرح از اساتید شاخص شهرستان دعوت به عمل آمده و این طرح با حضور اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در مساجد و حسینیه‌های شهرستان در ۳۰ جلسه در حال برگزاری است که با استقبال پرشور خانواده‌های جامعه هدف روبه‌رو شده است.

وی خاطرنشان کرد: این جلسات که با آسیب‌شناسی و طرح مسائل روز مربوط به خانواده همراه است از اول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری بوده و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با اشاره به آسیب‌های تهدیدکننده اقشار مختلف به‌ویژه جوانان در جامعه، اظهار کرد: تولید و راه‌اندازی شبکه‌ها و سایت‌های مبتذل ماهواره‌ای و اینترنتی، تسلط دشمن بر رسانه‌های جهان و بهره‌گیری از هژمونی دموکراسی رسانه‌ای، ترویج عرفان‌های کاذب، غیردینی و شرک‌آلود و ترویج مسائل جنسی و اعمال خلاف عفت عمومی به طرق مختلف ازجمله این تهدیدها است.

وی تحریف تاریخ انقلاب به‌ویژه دفاع مقدس، افزایش بیکاری، گسترش پدیده‌های ناهنجار اجتماعی ازجمله طلاق، کودکان و زنان خیابانی و ...، گسترش باندهای سازمان‌یافته فساد، گسترش مواد مخدر، افزایش سن ازدواج جوانان، فساد اداری و جرائم اقتصادی را از دیگر تهدیدهای فرهنگ اسلامی جامعه دانست.

برگزاری اردوی خانوادگی روحانیان و فعالان قرآنی خراسان شمالی

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این جلسه از اعزام خانواده روحانیان و فعالان قرآنی استان به اردوی تفریحی و سیاحتی عباس‌آباد بهشهر خبر داد و گفت: هم‌زمان با عید سعید فطر تعداد ۵۳۵ نفر از روحانیان به همراه خانواده و فعالان قرآنی استان به اردوگاه شهید هاشمی نژاد عباس‌آباد شهرستان بهشهر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اردوی هشت‌روزه در دو نوبت از هشتم الی چهاردهم تیرماه انجام می‌شود، افزود: بازدید از مراکز تفریحی، سخنرانی، آموزش مهارت‌های زندگی و بهداشت، آموزش و ارتقای سلامت برای خانواده‌ها، پیاده‌روی و کوهنوردی، نمایش طنز، برنامه‌های جذاب و متنوع برای کودکان و مسابقات ورزشی از اهم برنامه‌های این سفر خواهد بود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات