۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۰۶۶۳۳
امام جمعه تبریز:

دانشگاه به توسعه ارتباط با صنعت اهتمام ویژه داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دانشگاه ها باید در کنار فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی به توسعه ارتباط با صنعت اهتمام ورزند و مراکز صنعتی و نظامی نیز برای رفع نیازهای فنی و تحقیقاتی نگاه شان به دانشگاه و اساتید باشد.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در دیدار شورای دانشگاه صنعتی سهند، با بیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند می تواند ارتباط خوبی را با صنعت در استان داشته باشد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی امروز باید هدف دانشگاه ها باشد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که سفارش کرده اند باید به دانشگاه ها توجه ویژه ای صورت گیرد، تصریح کرد: دانشگاه ها باید در کنار فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی به توسعه ارتباط با صنعت اهتمام کنند و  مراکز صنعتی و نظامی نیز برای رفع نیازهای فنی و تحقیقاتی نگاه شان به دانشگاه و اساتید باشد.

امام جمعه تبریز افزود: امروزه مهمترین مسأله کشور بحث اقتصادی است؛ رهبر معظم  انقلاب در سال های اخیر در نامگذاری سال ها، به این مسأله پرداخته و با نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال می خواهند، همه آحاد مردم، و به ویژه دستگاه ها، نهادها و سازمان ها به مسائل اقتصادی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه بستر اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی از مجرای دانشگاه‌ها، تولیدات علمی، محصولات و ایده های جدید می گذرد، ابراز داشت: امروز و به ویژه در سال های اخیر به برکت نظام انقلاب اسلامی به امر تولید و اشتغال به غیر از فراوردهای نفتی اهتمام خاصی می شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم اعطای تسهیلات از سوی بانک ها به مراکز تولیدی، ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی، پرهیز از اسراف، توجه به تولید داخلی و رونق تولید را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی برشمرد و یادآور شد: در رژیم گذشته بیشتر اقتصاد کشور وابسته به نفت بود.

وی با اشاره به بحث اشتغال در کشور، یادآور شد: با رونق تولید ملی و پرداختن جدی به مسأله اقتصادی مقاومتی، می توان از مشکلات بیکاری هم جلوگیری کرد، چرا که با حل مسأله مشکل اقتصاد کشور و به ویژه مسأله بیکاری و اشتغال بسیاری دیگر از مشکلات کشور خود به خود حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مقوله فرهنگ و مبحث تهاجم فرهنگی غرب، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها از جمله مراکز هدف دشمن برای ضربه به نظام اسلامی و جوانان است، باید با فعالیت‌های فرهنگی مناسب و به روز با این پدیده نفوذ فرهنگی مقابله کرد./202/854/ب1

ارسال نظرات