۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۹۶۹
حجت الاسلام هاشمیان:

عزت و اقتدار انقلاب اسلامی نتیجه پیروی از ولایت است

پژوهشگر و محقق علوم قرآنی گفت: همه ما وظیفه داریم از انقلاب اسلامی ایران تا رساندن و تحویل به صاحب اصلی‌اش که حضرت مهدی(عج) است، تا پای جان مراقبت کنیم.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم هاشمیان پژوهشگر و محقق علوم قرآنی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی(ع) و با اشاره به جایگاه قرآن گفت: قرآن به عنوان کتابی انسان ساز برای سعادت انسان در همه ابعاد و جوانب زندگی  ویژگی‌هایی را مشخص کرده است. از جمله مواردی که در کتاب آسمانی مسلمانان جهان بر آن تأکید شده دعا کردن است.

وی در ادامه افزود: کسی که ایمانی محکم به خداوند متعال دارد در برخورد با مشکلات دنیا ناامید نشده و با توکل به خداوند و دعا در برابر مشکلات صبر می‌کند. امیدواری و تسلیم نشدن در مشکلات از امتیازهای انسان‌های بزرگ است.

پژوهشگر و محقق علوم قرآنی شب‌های قدر را شب امید و رحمت برای بندگان خداوند دانست و عنوان کرد: مؤمنان با قرائت دعای جوشن کبیر در شب قدر به خداوند نزدیک‌تر شده و برای برخورد با مشکلات قوی‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال وعده داده است که اگر بنده‌ای به سرزمین ولایت و محبت امام علی(ع) وارد شود، خداوند او را از بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها نگه می‌دارد.

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به اعتراف به بندگی و ناتوانی خود در برابر قادر متعال در این شب معنوی و بزرگ گفت: انسان باید همواره به خداوند توکل کرده و همواره برای پویایی و پیشرفت خود تلاش کند؛ به علت اینکه انسان بدون سعی و پیشرفت مثل آب راکد در برکه بوی تعفن می‌گیرد.

وی با اشاره به مجاهدت‌های امام خمینی(ره) در راه پیروزی انقلاب و ایثار و فدارکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ابراز کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت پیروی از انبیا و اولیای الهی و ولایت‌مداری به وجود آمده است. همه ما وظیفه داریم از این انقلاب تا رساندن و تحویل به صاحب اصلی‌اش که حضرت مهدی(عج) است، تا پای جان مراقبت کنیم.

پژوهشگر و محقق علوم قرآنی با بیان اینکه آلوده وارد شدن در شب قدر عیب نیست عنوان کرد: انسان خداجوی از فرصت شب قدر برای پاکی و ریخته شدن گناهانش استفاده می‌کند و به این طریق خود را از انواع آلودگی‌ها دور می‌سازد./202/966/ب1

ارسال نظرات