۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۸۹۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

کمک ۴۵۰ میلیون ریالی خیران هشترودی به کودکان معلول، تأکید بر تعامل دستگاه های اجرایی در برنامه های تبریز ۲۰۱۸ و اکران ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان در اهر، سراب، کلیبر و ملکان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منتخب شورای پنجم تبریز امروز در جشن گلریزان به نفع کودکان معلول ذهنی و حرکتی زیر 14 سال، نیکوکاری را سیره ارزشمند اهل بیت برشمرد و گفت: همراهی و همدلی مردم در قالب جشن های نیکوکاری نشان دهنده وجود روحیه حمایت از اقشارآسیب پذیر جامعه در بین مردم است.

شکور اکبرنژاد احسان و توجه بیشتر به معلولان را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: اگر در کشور کاری دچار مشکل شده و پیشرفت نمی کند عامل آن عملکرد های ضعیف ماست زیرا نعمات فراوانی در کشور وجود دارد که بهره گیری درست از آنها می توان بر تمامی مشکلات فائق شد.

همچنین بهزاد رستمی، مدیر عامل مرکز نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی زیر 14 سال نیز در این مراسم از کمک نقدی و غیرنقدی بیش از 10 میلیارد ریالی خیران به این مرکز در سال گذشته خبر داد و گفت: تا 2 ماه آینده ساختمان جدید مرکز نگهداری معلولان با استاندارد های روز دینا افتتاح خواهد شد.

وی گفت: زمین اهدایی این مرکز بیش از5 هزار متر مربع مساحت دارد و اولین کمک برای ساخت این مرکز از سوی ام الشهید محمد حسین تباشیری به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال بود. در این جشن خیرین هشترودی 150 میلیون ریال کمک نقدی و 300 میلیون ریال کمک غیر نقدی به مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال هشترود کمک کردند.

کشف 14 کیلو گرم مواد مخدر شیشه در تبریز
موسی خلیل الهی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز از کشف و ضبط ۱۴ کیلو مواد مخدرصنعتی شیشه در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران اداره کل اطاعات آذربایجان شرقی مطلع شده بودند که ۲ قاچاقچی قصد قاچاق ۹ کیلو مواد مخدر صنعتی از نوع۷ شیشه را دارند و در این میان در درگیری مسلحانه میان ماموران امنیتی و سوداگران مرگ قاچاقیان زخمی و متواری شدند.

وی افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی موفق شدند برای مرتبه دوم که قاچاقچیان قصد حمل ۵ کیلو گرم مواد مخدر شیشه داشتند دستگیر کنند.

خلیل الهی با بیان این‌که از این افراد دو قبضه سلاح نیز کشف شده است خاطر نشان کرد: یک نفر از مجرمان قبلا نیز سابقه قاچاق مواد مخدر را داشت.

تحقق برنامه‌های تبریز 2018 در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی
مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تحقق برنامه‌های تدوین‌ شده برای تبریز 2018 را در گرو همکاری و هم افزایی دستگاه‌‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: دبیرخانه استانی این رویداد، با برگزاری ساعت‌ها کار کارشناسی در طول سال گذشته تمام برنامه‌ها، پروژه‌ها و ردیف‌های مورد نیاز اعتباری را احصاء و به ستاد ملی ارائه کرده است.

وی افزود: اکنون نوبت دستگاه‌هاست تا برای اجرایی کردن برنامه‌های پیشنهادی و جذب اعتبارات تمام تلاش خود را به کار گیرند. با توجه به گستردگی برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیاز است ضمن ارتباط دو سویه و مداوم بخش‌های زیرمجموعه ستاد ملی و استانی، همکاری گسترده‌ای در سطح کشور شکل بگیرد تا ظرفیت‌های گردشگری این شهر به نحو احسن به جهان اسلام و دنیا معرفی شود.

آبدار تصریح کرد: با تلاش استاندار و نمایندگان محترم استان در مجلس و نظر ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بودجه 97 ردیف ویژه‌ای برای این فرصت بین‌المللی در نظر گرفته خواهد شد تا پروژه‌های مربوط به تبریز ۲۰۱۸ در سطح استان از سوی دستگاه‌ها اجرا شود و همچنین براساس پیشنهاد استاندار، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مکلف شده‌اند تا برنامه‌ها و مراسم ملی و بین‌المللی خود را در تبریز برگزار کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: سال ۲۰۱۸ نقطه آغاز در راستای معرفی جنبه‌های مختلف فرهنگ، تاریخ و هویت کهن‌ شهر تبریز و کل آذربایجان‌شرقی است و با هدف‌گذاری صورت گرفته و تحقق پروژه‌ها و برنامه‌ها تا سال 1400 شاهد جهش خوبی در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.

اکران ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان در اهر، سراب، کلیبر و ملکان
هادی یوسف‌زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی از اکران ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرستان‌های اهر، سراب، کلیبرو ملکان به میزبانی مراکز کانون پرورش فکری از تیر ماه سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: طرح اکران ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان که از سال گذشته در تبریز آغاز شده‌ بود با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در شهرهای اهر، سراب، کلیبر و ملکان نیز به میزبانی مراکز کانون برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این پس کودکان و نوجوانان و خانواده‌های علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فیلم‌های به نمایش درآمده دیدن کنند. تا پایان سال مراکز کانون حداقل در 10 شهرستان اقدام به اکران فیلم‌های ویژه کودک و نوجوان خواهند کرد.

مدیرکل کانون استان برگزاری نشست‌های نقد و تحلیل فیلم را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که مراکز مجری طرح اکران فیلم کودک برگزار خواهند کرد./935/۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات