۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۸۱۱
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

لزوم حرکت جهادگونه برای تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر حرکت جهادی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، گفت: همین جهاد سازندگی به دستور امام راحل برای محرومیت زدایی شکل گرفت.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار مدیرکل و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان، جهاد در راه خدا و اهداف والا را امری مقدس و مهم دانست و اظهار داشت: جهاد همچنان ادامه دارد و جهاد امروز در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر جهاد برای ایجاد نهضتی همه گیر برای مبارزه با فقر و محرومیت در کشور، عمران و آبادانی مناطق محروم و روستاها، خاطرنشان کرد: جهاد و حرکت در راه خدا از همین توده‌های میلیونی مردم محروم و مستضعف به وجود آمد و امروز نیز همت ما باید یاری همین مردم محروم باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به حضور خالصانه جهادگران در عرصه جبهه های جنگ علیه دشمنان انقلاب و اسلام و یاری رزمندگان دفاع مقدس، اظهار داشت: این سنگرسازان بی سنگر دارای نقشی مهم در پشتیبانی از جبهه های جنگ در طراحی و ساخت پل‌ها، سنگرها و خاکریزها داشتند، زمانی که 70 درصد کشور در روستاها حضور داشتند به دستور امام راحل جهاد سازندگی برای محرومیت زدایی از این مناطق تشکیل شد.

وی با تأکید بر اجرای فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: حمایت از تولید داخلی، خرید محصولات داخلی برای رونق تولیدات داخل کشور از ملزومات اقتصاد مقاومتی است، اولین گام در این مسیر این است که ادارات و سازمان‌ها خریدهای خود را معطوف به تولیدات داخلی کنند و از خرید اجناس خارجی بپرهیزند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: شناخت و احصای آسیب‌های اقتصاد در بخش های مختلف اعم از صنعت، تجارت و کشاورزی مهم است، با شناخت آسیب‌های موجود مسیر حرکت برای ما مشخص‌تر خواهد شد و در دستیابی به نتیجه مطلوب موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه لازم است تولیدات داخلی صادرات محور باشند، گفت: اگر این مهم تحقق یابد به بخش اعظمی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نائل خواهیم شد، همچنین رونق تولید سبب اشتغال زایی و رفع مشکلات ناشی از بیکاری جوانان و شکوفایی استعدادهای نسل جوان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر همت بانک‌ها برای توسعه اقتصاد پایدار و رونق تولید، گفت: بانک‌ها با تسهیلات با سود مناسب و شرایط آسان به می تواند نقشی مهم ایفا کند، همچنین قوانین مصوب معطوف به اقتصاد پایدار و تولید مستمر باشد.

وی با اشاره به نقش اساسی جهاد کشاورزی به عنوان یک وزارت تولیدی و اقتصادی در تولید مواد غذائی و نیازهای کشور، افزود: تلاش جهاد کشاورزی در خودکفایی گندم قابل ستودنی است و امید است در تمام محصولات استراتژیک کشاورزی خودکفا باشیم./854/202/ب2

ارسال نظرات