۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۵۶۹۰
امام جمعه تبریز خواستار شد؛

توجه بیشتر به طب سنتی و جلوگیری از سوء استفاده ها در این زمینه

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار رونق هر چه بیشتر طب سنتی شد و گفت: فعال شدن طب سنتی لازم است مورد توجه باشد و جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.
حجت الاسلام آل هاشم، وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امروز در دیدار با وزیر بهداشت با تأکید بر حفظ همدلی و همراهی میان مسؤولان، اظهار داشت: همدلی و همراهی میان دستگاه‌ها بسیاری از مشکلات استان را رفع خواهد کرد و پیشرفت‌های قابل توجهی به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اهمیت مسأله بهداشت و درمان و اصلاح الگوی تغذیه‌ای در کشور، ابراز داشت: از جمله مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد الگوی تغذیه در میان مردم است، تغذیه مناسب می تواند بسیاری از بیماری‌های موجود را در میان جامعه و مردم از میان بردارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به استفاده از کودهای شیمیایی در زمینه کشاورزی، افزود: آثار کودهای شیمیایی و مضراتی آن در بحث تغذیه باید مورد توجه خاص قرار گیرد که به همت علوم پزشکی نیاز دارد، ورود سموم از طریق غذا چیزی است که می تواند خطراتی را برای جان و سلامت مردم داشته باشد.

وی همچنین خواستار رونق هر چه بیشتر طب سنتی و اصلاح اصول تغذیه در کشور شد و گفت: فعال شدن طب سنتی لازم است مورد توجه باشد و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در زمینه طب سنتی، پیشگری لازم و ساز کار برای ریشه کن کردن این رفتارها پیش بینی شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به وظیفه همگامی در زمینه توجه به بهداشت و درمان، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دارای تحرک و حضور در صحنه های لازم است، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با تمام توان دل پیگیر مسائل مربوط به علوم پزشکی است.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مسؤولان در بحث سلامت و بهداشت، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و توجه به سبک زندگی مردم در زمینه بهداشت و سلامت نیازمند توجه همگانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر همت مضاعف در زمینه توجه به سلامت و بهداشت جامعه همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلف را در این زمینه به ویژه دانشگاه را خواستار شد./854/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات